Onko sinullakin koronatukka eli itse värjätty, saksittu tai täysin koskemattomana kolme kuukautta pysynyt pehko? Dove on tarttunut tähän ajankohtaiseen ilmiöön uudessa kampanjassaan, jossa esiintyvät naiset koronakampauksineen. Kotivideotyylisissä klipeissä nähdään niin keltaista blondausta kuin kerrasta poikki -otsatukkaakin.

Kampanja on hyvä esimerkki siitä, miten huumori alkaa kukkia koronankin keskellä.

”Tarvitsen apua”, parahtaa muun muassa eräs onneton, joka on juuttunut hiuksistaan kiinni raidoitushuppuun.

Globaaliin kampanjaan myös rohkaistaan mukaan lisää ihmisiä. Aihetunnisteella #MyHairMyWay voi jakaa omia taidonnäytteitään sosiaalisessa mediassa.

Moni ei ole uskaltanut kuluneena keväänä kampaamoissa käydä, mutta turvallisuus huomioiden ammattilaisen käsittelyynkin uskaltaa taas mennä, kun kiinni olleet kampaamoyritykset ovat availleet oviaan.

”Jos sekä kampaaja että asiakas ovat terveitä, niin tartuntariski ei ole juuri nyt iso”, sanoi HUSin infektiolääkäri Asko Järvinen Kauppalehdelle 15.5.