Google n omistama YouTube on julkistanut jälleen kymmenen mainosta, jotka ovat keränneet palvelussa eniten katsojia.

Googlen ja Adweekin keräämää YouTube Ads Leaderboardia hallitsevat Super Bowl -mainokset ja pelispotit.

Listalle on mahtunut mukaan myös suomalaisedustusta, sillä viidenneksi katsotuimmaksi mainosvideoksi on noussut Supercell inClash Royale -pelin teemamusiikki. Video on kerännyt katseluita noin 37 miljoonaa.

Viime vuoden listauksessa Supercellin Clash of Clans -pelin Super Bowl -mainos oli maailman katsotuin mainos. Neljänneksi katsotuimmaksi mainokseksi YouTubessa vuonna 2015 nousi Supercellin Boom Beach -pelin Speech-mainos.

Tänä vuonna suomalaisia ei ollut ykkössijalla, jonka vei Mobile Strike n Super Bowlissa esitetty pelispotti. Arnold Schwarzenegger in tähdittämä spotti keräsi katsojia noin 102 miljoonaa.

Muita listalle nousseita Super Bowl -mainoksia olivat Skittles in, Hyundai n, Mountain Dew n ja Pokémon in mainokset.

Vuoden 2016 Top 10 YouTube-mainokset maailmassa:

1. Mobile Strike : Arnold’s Fight

2. Knorr: #LoveAtFirstTaste

3. Nike: The Switch

4. Samsung: Galaxy S7 and S7 edge: Official Introduction

5. Clash Royale: Theme Song

6. Mountain Dew: Puppeymonkeybaby

7. Always: #LikeAGirl – Keep Playing

8. Hyundai: The Chase

9. Pokémon: #Pokemon20

10. Skittles: The Portrait