Venäjän markkinat aukesivat TNS:lle Suomen Gallup Groupin myötä. Suomen Gallup Group on kymmenen vuoden aikana rakentanut Venäjälle toimivan infrastruktuurin tiedonkeruuta, tiedonkäsittelyä ja markkinointia varten. Venäjällä Gallupin palveluksessa on noin 250 henkilöä ja sillä arvioidaan olevan noin 15–20 prosentin markkinaosuus.

TNS lanseeraa Venäjän markkinoille muun muassa jo Suomessa käytössä olevan markkinoinnin tietojärjestelmän Miriadin.

— Venäläiset markkinat ovat monimutkaiset ja haasteelliset jo pelkästään maan laajuuden takia. Toisaalta Venäjän markkinoilla on potentiaalia, asuuhan maassa 150 miljoonaa ihmistä ja siellä toimivat lähes kaikki kansainväliset merkkituotevalmistajat, pohtii Suomen Gallup Groupin varatoimitusjohtaja Matti Hirvonen.

Hirvosen mukaan TNS-tuotteet lanseerataan Moskovassa ensi viikolla.

Kaappo Karvala