Cannes Lions

Aleksi Ylä-Anttila 19.6. 11:46 päivitetty 19.6. 13:09

TBWA\Helsingin suunnittelema #LIFEINHEL ylsi shortlistille Cannesissa: "Täällä asioita kannattaa katsoa loppuun asti"

Kampanja on saanut kansainvälistä menestystä aiemmin tänä vuonna muun muassa arvostetussa One Show -kilpailussa.

TBWA\Helsingin Finavialle suunnittelema #LIFEINHEL-sisältömarkkinointikampanja on nostettu shortlistille Cannes Lions -festivaalin Entertainment Lions -kategorian sarjassa Talent: Film, Series & Audio.

Cannesista tavoitettu TBWA\Helsingin luova johtaja Jyrki Poutanen kertoo shortlistille pääsyn olevan miellyttävä tieto aamutuimaan.

"Hienolta tuntuu. Tiimin asiakkuusjohtaja tuli juuri halailemaan. Tämä on oikein mukava väliviesti. Odottelimme jo eilen mahdollista pääsyä shortille, mutta tämä oli ehkä se ensimmäinen iso mahdollisuus meille. Toivomme ja uskomme, että näitä tulee lisää, varsinkin tälle kyseiselle työlle", Poutanen kertoo.

LIFEINHEL-kampanjassa kiinalainen vaikuttaja Ryan Zhu asui Helsinki-Vantaan lentoasemalla kuukauden ajan. Päivittäisten haasteiden kautta Zhu testasi lentoaseman toimintaa ja tutustui suomalaiseen elämäntapaan.

Monikanavainen kampanja yhdisteli elementtejä kilpailuohjelmista, tosi-televisiosta ja sosiaalisesta mediasta. Kampanjaa olivat TBWA:n lisäksi toteuttamassa kotimaiset toimistot Dagmar ja KLOK Creative Agency sekä Kiinassa Edelman Public Relations ja WE Red Bridge.

Kampanja on menestynyt useissa eri kilpailuissa kuluvan vuoden aikana. Arvostetussa One Show -kilpailussa #LIFEINHEL pokkasi pronssin Public Relations -sarjassa sekä Merit-tunnustuksen Branded Entertainment -kategoriassa.

Kampanja on saanut lisäksi kunniamaininnan World Media Awards -kilpailun tuomaristolta sekä hopeaa Festival of Media -kilpailussa kategoriassa Best Multi-Screen Campaign.

TBWA\Helsingin Executive Creative Director Mikko Pietilä arvioi, että työn menestykselle on useita tekijöitä.

"Kampanja on rakennettu systemaattisesti. Olemme huomioineet vahvasti Kiinan mediat, sillä kampanja tehtiin erityisesti Aasian markkinoille. Kyseessä on erilainen kampanja ja selkeä bränditeko. Myös vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen on varmasti yksi selittävä tekijä", Pietilä arvioi.'

Jyrki Poutasen mukaan shorlistille yltäminen on itsessään hieno tunnustus ja palkinto tehdystä työstä. Hän muistuttaa kuitenkin, että vielä ei olla maalissa.

"Cannes on sen verran kova mittelö, että täällä asioita kannattaa katsoa loppuun asti. Iloitsemme tästä, mutta odotamme vielä innolla, miten käy."

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö