Eurobest

M&M 3.12.2014 21:50 päivitetty 4.2.2016 10:49

TBWA\Helsinki nappasi Grand Prix'n

TBWA\HELSINKI

TBWA\Helsingin Brändärit-televisioformaatti menestyi Eurobest-markkinointifestivaaleilla.

TBWA\Helsingin Brändärit-televisioformaatti on voittanut Grand Prix'n Eurobestin Branded Content & Entertainment -kategoriassa.

Eurooppalaisen markkinointifestivaalin voittajat julkistettiin tänään keskiviikkona 3. joulukuuta Finlandia-talossa.

TBWA:n, Fremantlen ja MTV Median yhteistyössä kehittämä Brändärit kilpaili Branded Content & Entertainment -sarjassa, jossa se voitti Grand Prix'n integroitu sisältökampanja -osiossa.

Brändärit ylsi lisäksi hopealle kilpailusarjan fiktio-osiossa.

Brändärit kertoo fiktiivisestä mainostoimistosta, joka työskentelee oikeille brändeille.

"Nämä palkinnot yhdessä formaatin kansainvälisen kiinnostuksen kanssa ovat hieno osoitus siitä, että olemme Suomessa luoneet täysin uuden ja kiinnostavan konseptin brändien kasvavaan Branded Content -tarpeeseen", arvioi TBWA:n Pilotin johtaja Juha-Matti Raunio tiedotteessa.

Mainostoimistolle Eurobest-menestys ei ole aivan uusi saavutus, sillä jo viime vuonna TBWA:n Adidas Windowshopping voitti Eurobestin Mobile-kategoriassa.

"Olemme kautta aikojen ensimmäinen suomalainen toimisto, joka voittaa Grand Prix'n Eurobestissä kahtena vuonna peräkkäin", iloitsee TBWA:n toimitusjohtaja Sami Tikkanen.

Suomalaistöitä oli shortlistoilla neljässä osiossa, mutta palkintoja tuli ainoastaan yhden kilpailukategorian kahdesta osiosta.

Brändäreiden lisäksi shortilla olivat Bond Creative Agencyn suunnittelema Cloettan Allsorts-lakritsirasian pakkaus, joka oli ehdolla Design-kategoriassa ja TBWA\Helsingin Gustav Pauligille suunnittelema älykahvimuki Paulig Muki, joka oli ehdolla Innovation-kategoriassa.

Euroopan parhaat mainokset rankkaava festivaali järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomessa.

Juttuun lisätty kello 23.19 tiedot muista shortlistoilla olleista suomalaistöistä.