Yhteistyön tavoitteena on kasvattaa sosiaalisen median vaikuttavuutta ja saada aikaan selkeä muutos Teboilin mielikuvassa.

Teboilin markkinointipäällikkö Linda Kaukonen kertoo, että Avidly Media valikoitui kumppaniksi kilpailutuksen kautta.

”Avidly Media erottui konseptiehdotuksellaan. Hinnoittelu oli myös kilpailukykyinen”, Kaukonen kertoo M&M:lle.

Avidlyn roolina on tuoda sosiaalisen median kanaviin enemmän tarinallisuutta ja viedä brändiä aktiiviseksi toimijaksi, lähemmäs asiakkaita.

“Olemme heti yhteistyön alussa havainneet, kuinka sitoutuneita kanta-asiakkaita ja faneja Teboililla on. Tällä hetkellä esimerkiksi Instagram toimii täysin fanien tuottamalla sisällöllä, ja aito sisältö sopii kanavaan todella hyvin”, kertoo Avidly Median toimitusjohtaja Anna Salo.

Uudistumisen aika

Vuonna 2020 Teboil uudistuu ja sosiaalisella medialla on Linda Kaukosen mukaan tärkeä rooli sen viestimisessä.

Kivijalassa yritys uudistaa asemien palvelukonsepteja niin sisäilmeen, tuotevalikoiman kuin palvelutarjoomankin osalta.

”Haluamme yhdenmukaistaa asiakaskokemuksen valtakunnallisessa asemaverkostossamme. Kivijalan lisäksi tähän liittyy vahvasti myös asiointi sähköisissä kanavissa”, Kaukonen kertoo.

Osana uudistusta Teboil tuo kuluttajamyyntiin kaikille dieselmoottoreille soveltuvan täysin uusiutuvasta raaka-aineesta valmistetun Teboil Green+ dieselin, joka vähentää Kaukosen mukaan hiilidioksidipäästöjä jopa 90 prosenttia tavalliseen dieseliin verrattuna.

”Teboil Green+ on tällä hetkellä on myynnissä muutamilla raskaan liikenteen D-automaattiasemilla”, Kaukonen kertoo.

Teboilin sosiaalisen median markkinoinnissa korostuvat tunne, tarinallisuus sekä yhteisöllisyys. Tämä nivoutuu Sisulla ja sydämellä -viestiin, jota Teboil haluaa jakaa somekanavissaan. Osana sosiaalisen median sisältöjä on myös Teboilin jatkuva yhteistyö Suomen Palloliiton kanssa.

”Kauppiaat tekevät työtä sisulla ja sydämellä, kuten mekin täällä pääkonttorissa. Tähän viestiin nivoutuu myös yhteistyö Suomen Palloliiton kanssa. Urheiluun – myös junnutasolla – liittyy periksi antamattomuus sekä palo saavuttaa omat tavoitteet ja unelmat. Jalkapallo on lajina myös vahvasti yhteisöllinen”, toteaa Linda Kaukonen.

Perinteisyys liitetään Kaukosen mukaan Teboiliin. Tämä on vahvuus, mutta myös brändillinen haaste, jota yritys haluaa nyt lähteä muokkaamaan. Yksi yhtiön vahvuuksista on lisäksi paikallisuus, arvioi Kaukonen.

”Teboil-huoltamot ovat kauppiasvetoisia. Haluamme viestiä vahvemmin kauppiasvetoisuutta, tuoda kasvot ja tarinoita Teboiliin. Teboilin brändi kaipaa myös nykyaikaisuutta, jota lähdemme muokkaamaan toiminnan tasolla ja viestinnässä some on yksi kanava.”