Kuluttajatutkimuksia leipätyönään tehtailevan Toluna n selvityksessä ihmisiltä kysyttiin, minkä teknologiayhtiön haltuun nämä uskovat arkaluonteiset tietonsa kaikkein mieluiten.

Ihmiset luottavat selvityksen mukaan kaikkein vähiten Facebook iin, vieläpä varsin muhkealla marginaalilla. Facebookin kyseenalainen voittotulos oli 40 prosenttia, mikä ei välttämättä ole ihme, sillä yhtiö on ryvettynyt vuonna 2018 useassa skandaalissa.

Facebookin väärinkäytöksistä kertyisi pitkä lista, mutta keskeisimmät liittyvät käyttäjien tietojen säilytykseen ja jakamiseen kolmansille osapuolille.

Kakkostilan jakavat Twitter ja Amazon, molempien tulos oli kahdeksan prosenttia. Kolmanneksi tai neljänneksi katsantokannasta riippuen sijoittui kyytipalvelu Uber seitsemällä prosentillaan. Google+ kirjasi itselleen kuuden prosentin tuloksen.

Kisan voittaja oli Netflix alle yhden prosentin tuloksellaan, Techspot kirjoittaa. Varsin moni on siis valmis uskomaan henkilötietonsa Netflixin säilytettäväksi.