Nuorten mediaksi itsensä määrittelevä Inez on aloittanut lähetykset Elisan kaapeliverkossa.

Inez Media on konsepti, joka yhdistää perinteisen television ja sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi.

Uuden kanavan taustalta löytyy yli 300 vaikuttajan verkosto, joiden yhteenlaskettu seuraajamäärä sosiaalisissa kanavissa on Inez Median mukaan yli neljä miljoonaa. Inezin ydinkohderyhmä on 15–25-vuotiaat nuoret sekä aktiiviset kaupunkilaiset ja edelläkävijät.

Arkisin kanavalla nähdään liveohjelmakonsepti Famestream. Famestreamin juontajina nähdään muun muassa Niko Saarinen .

”Meidän tehtävämme on tuoda esille erilaiset kulttuuri-ilmiöt inspiroivalla tavalla kaikkein aktiivisimmalle katsojaryhmälle. Mainstream on ensisijainen vihollisemme ja Famestream-ohjelmamme on yksi etulinjan taistelijoista”, sanoo kanavajohtaja Miika Suvanto tiedotteessa.

Inezin ohjelmistossa nähdään myös katsojia osallistavia keskusteluohjelmia kuten Pikkulinnut Lauloi, Tyttöjen etkoiluohjelma ja tietenkin tähän päivään päivitetty livechatohjelma Free Flow.

Uuden yrityksen taustalla omistajina ovat perustajajäsenet Heikki Rotko, Heidi Tammiruusu, Miika Suvanto ja yhteisöjohtaja Samuel Rossi sekä toimitusjohtaja Pasi Raassina.

Yritykseen ovat sijoittaneet Small Giant Games in toimitusjohtaja Timo Soininen sekä Ari Lahti, Ari Tolppanen, Heikki Vienola, Markku Kaloniemi ja Ilkka Perheentupa.

Lisäksi yrityksen neuvonantajana toimii Hasan & Partners Group in toimitusjohtaja ja vastaava luova johtaja Eka Ruola.