Kampanjat

Maarit Alkula 12.8. 13:35 päivitetty 12.8. 13:57

Töihin tömps! Kalevauva.fi julkaisi kesähitilleen jatko-osan yhteistyössä Duunitorin kanssa

Kalevauvam Kimmo Numminen ja Aapo Niininen tekivät tällä kertaa kappaleen töihinpaluusta.

Uutuuskappale jatkaa samalla idealla kuin toukokuun lopussa julkaistu Lomalle lompsis #kiitollinensiunattuonnellinen.

Trubaduuriyhtye Kalevauva.fi on julkaissut yhteistyössä työnhakupalvelu Duunitorin kanssa jatkoa kesän viraalihitilleen Lomalle lompsis #kiitollinensiunattuonnellinen. Toukokuun lopussa julkaistu Lomalle lompsis #kiitollinensiunattuonnellinen saatteli lukuisat suomalaiset kesälomatunnelmiin kokoelmalla ärsyttävimpiä sanontoja. Kesän aikana kappaleen musiikkivideo on kerännyt yli miljoona katselukertaa.

Kalevauva.fi on Aapo Niinisen ja Kimmo Nummisen trubaduuriyhtye, joka kerää kappaleidensa sanoitukset keskustelupalstoilta ja nettikommenteista.

Lomien päättymisen kunniaksi yhtye julkaisi tänään yhteistyössä työnhakupalvelu Duunitori.fi:n kanssa toteutetun kappaleen Sorvin ääreen #oravanpyörä. Uutuuskappale jatkaa samalla idealla kuin Lomalle lompsis. Kappaleessa on jälleen hyödynnetty ärsyttäviä sanoja ja sanontoja sanoittamaan töihinpaluun tunnelmia:

“Se alkais olla lomat lusittu ja seksihelteet öpauttiarallaa taputeltu – töihin tömps. Tasan ei mene nallekarkit, nimimerkillä kokemusta on. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Takaisin sorvin ääreen”, kappaleessa lauletaan.

Kappaleen musiikkivideolla Kalevauva.fi:n Niininen ja Numminen antavat toimistoympäristössä kasvot töihinpaluufiilikselle.

Sorvin ääreen #oravanpyörä -kappale ja musiikkivideo on toteutettu Kalevauva.fi:n ja Duunitorin yhteistyönä osana Duunitorin Töihinpaluu-kampanjaa, jolla halutaan herätellä suomalaisia pohtimaan oman työnsä mielekkyyttä.

Duunitorin markkinointipäällikkö Saara Holma kertoo, että kampanja on jatkoa Duunitorin viime vuonna aloittamalle Maanantaifiilis-kampanjalle.

”Ajattelimme tehdä sille jatkoa kesäloman jälkeisen töihinpaluun näkökulmasta. Kun Kalevauva toukokuussa julkaisi Lomalle lompsis -kappaleensa, joka sai räjähdysmäisen suosion, saimme idean, että siihenhän sopisi kampanjaamme liittyvä jatko-osa”, Holma kertoo M&M:lle.

Töihinpaluu-kampanjaan kuuluu myös mainosvideoita, joilla esimerkiksi selostetaan töihin raahautumista luontodokumentin tai jääkiekko-ottelun tapaan. Nyt kampanja näkyy myös Helsingin katukuvassa ulkomainontana.

Duunitori on myös julkaissut lomaltapaluuseen liittyviä tekstejä ja teettänyt Taloustutkimuksella tutkimuksen aiheesta.

“Toteutimme heinäkuussa Töihinpaluu-tutkimuksen, jossa selvitimme suomalaisten fiiliksiä lomien jälkeen. Havaitsimme, että töihinpaluu ahdistaa joka kolmatta suomalaista. Sorvin ääreen -kappale kiteyttää nämä tuntemukset nokkelalla tavalla”, Holma sanoo.

Töihinpaluu-kampanjan konseptin on suunnitellut SEK ja videot on toteuttanut Duunitorin oma tuotantotiimi. Holma kertoo, että Kalevauvan pyytäminen mukaan kampanjaan oli Duunitorin oma idea.

Duunitori mainostaa kappaleen musiikkivideota Youtubessa ja Facebookissa. Kalevauva julkaisee kappaleen myös Spotifyssa ja alkaa esittää sitä osana ohjelmistoaan.

Videolinkki päivitetty kello 13:57.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö