Effie Awards Finland 2017

M&M 21.8.2017 09:23 päivitetty 21.8.2017 11:14

Tomi Wirtasesta Effie Awards -kilpailun päätuomari

Meeri Utti
Tomi Wirtanen toimii Effie Awards -kilpailun päätuomarina.

Elisan markkinointijohtaja Tomi Wirtanen on nimetty vuoden 2017 Effie Awards -kilpailun päätuomariksi.

Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaava Effie Awards Finland järjestetään Suomessa tänä vuonna 16 kertaa.  Sanoma Media Finland jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina.

"Data ja strategia ovat luonnollisesti kriittisessä roolissa, kun yritykset pohtivat mitä tekevät ja mitä sanovat. Sen sijaan, kun siirrymme lähemmäksi asiakasdialogia, eli miten asiat sanomme, mikään data ei korvaa luovuutta, hurmaamista ja aitoa ihmisymmärrystä. Toivon näkeväni tämän vuoden Effiessä nerokkaita ja tuloksellisia oivalluksia, joissa nämä kaksi tekijää ovat tasapainossa", kilpailun päätuomari Tomi Wirtanen sanoo.

Markkinoinnin näköalapaikoilla uraa tehnyt Tomi Wirtanen on Suomen Effie-historiassa ensimmäinen asiakasorganisaatiota edustava päätuomari.

"Halusimme tällä kertaa antaa päätuomarivastuun asiakkaalle. Effie on sekä markkinoijien että toimistojen yhteinen kilpailu, koska markkinoinnin tehokkuus on tietysti asia, jota molemmat tavoittelevat. Effie on yksi Suomen merkittävimmistä markkinointiviestintäalan kilpailuista ja sen osallistujamäärät ovat vuosi toisensa perään nousseet", sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala MTL:n tiedotteessa.

Sanoma Media Finland on Effie-kilpailun pääyhteistyökumppani jo kolmatta vuotta peräkkäin. Kilpailun kumppaneita ovat myös Zeeland Family ja MARK Suomen Markkinointiliitto.

"Effie on suomalaisen markkinoinnin kentässä se kuninkuuskisa, jossa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän vaikutukset läpivalaistaan. Kisan kautta saamme koko markkinalle monipuolisen näkymän suomalaisiin markkinoinnin menestystarinoihin, voimme oppia niistä. Tällaisia menestystarinoita mekin osaltamme haluamme olla mukana luomassa – kasvua mainonnalla, sanoo Sanoma Media Finlandin markkinointijohtaja, BtoB Sanna Kolamo.

Deadline kilpailutöille on 28. syyskuuta ja voittajat julkistetaan alkuvuonna 2018. Kilpailun short-lista julkistetaan 21.11.

Effie on maailman laajin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 16. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.

 

Tuomariston jäsenet:

Aarne Aktan, toimitusjohtaja, Pihlajalinna

Tuomas Airisto, toimitusjohtaja, Zeeland Family

Niki Alanko, johtaja, Allergia-, Iho- ja Astmaliitto

Jussi Armanto, johtaja, Berner

Mala Eskola, markkinointijohtaja, Microsoft

Johanna Frösen, apulaisprofessori, Hanken Svenska Handelshögskolan

Kati Haapakoski, toimituspäällikkö, Alma Media

Tomi Hakanpää, markkinointijohtaja, Tokmanni

Tarja Jussila, toimitusjohtaja, H+ Strategies

Kirsi Juusti, suunnittelujohtaja, LähiTapiola

Tuula Kallio, toimitusjohtaja, Dagmar

Sanna Kolamo, markkinointijohtaja, Sanoma Media Finland

Lassi Kurkijärvi, Vice President, Solita

Taina Kyllönen, viestintäjohtaja, SSAB

Marius Lönnrot, Service Design Lead, Valve

Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, BobTheRobot

Tommi Rytkönen, toimitusjohtaja, Smartum

toimitusjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto, nimitetään myöhemmin

Harry Skön, Myynti- ja markkinointijohtaja, Meira

Vesa Tujunen, toimitusjohtaja, Dynamo&Son

Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, Neste

Kalle Tuomi, Business Director, Head of Brand Design & Strategy, Futurice                          

Tomi Wirtanen, markkinointijohtaja, Elisa