Viikko sitten Pasilaan avattu Mall of Tripla on herättänyt runsaasti huomiota ja ollut alusta pitäen suosittu kohde. Avajaisviikonloppunaan Tripla houkutteli peräti yli puoli miljoonaa kävijää.

Huomiota on herättänyt myös kauppakeskuksen ulkopuolella näkynyt vihreä ulkomainoskampanja. Triplaan avattu Prisma kertoi nimittäin saapumisestaan kahdeksalla Helsingin puhutuimpiin kuuluvalla kielellä.

HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola kertoo, että Prisma Triplan valikoima ja palvelut on räätälöity kaupunkilaisten tarpeisiin.

”Tahdoimme, että helsinkiläiset kokisivat tämän hieman erilaisen Prisma Triplan omakseen ja tiesimme tämän vaativan myös hieman toisenlaista markkinointia”, Ahola kommentoi kampanjaa tiedotteessa.

Helsingin väestöstä joka kuudes on ulkomaalaistaustainen ja keskustan alueista juuri Pasilassa, Prisma Triplan ydinalueella, vieraskielisten osuus väestöstä Tilastokeskuksen selvityksen mukaan korostuu.

Yhdessä TBWA\Helsingin kanssa suunnitellussa kampanjassa ulkomainonta tehtiin lopulta suomeksi, ruotsiksi, somaliksi, kiinaksi, englanniksi, viroksi, venäjäksi ja espanjaksi. Viesti oli yksinkertainen: tervetuloa jokaisen kaupunkilaisen Prismaan.

”Suomessa mainontaa tehdään yleensä arvatenkin suomeksi, korkeintaan ruotsiksi tai englanniksi. Tässä kohtaa kaavan rikkominen tuntui kuitenkin oikealta: nykypäivän Helsinki on monimuotoinen kaupunki, joten oli luontevaa tehdä Prisman tervetulotoivotuskin monimuotoiseksi”, kertoo TBWA\Helsingin Senior Copywriter Martta Kallio.

Ulkomainoskampanja julkaistiin 17.10. aamuyöllä eli samana päivänä kun Mall of Tripla ja sieltä löytyvä Prisma avattiin.

Yhteensä 331 pintaa Helsingissä toistivat yhtä ja samaa avajaisviestiä – ne vain toistivat sitä kahdeksalla helsinkiläisten kielellä.

Lue lisää: Tripla veti yli puoli miljoonaa kävijää avajaisviikonloppunaan: "Avajaiset onnistuivat yli odotusten”

Lue lisää: Sherpa antoi kilpailija TBWA:n suunnitella itselleen mainoksen – riemastuttava lopputulos pysyi salassa h-hetkeen saakka