ABC News kertoo, että Trumpin taustavoimat ovat kuluttaneet miljoonia virkasyytetutkinnan vastaiseen viestintään. Kaikkiaan Trumpin uudelleenvalintakampanja on kertonut käyttävänsä 10 miljoonaa dollaria mainoksiin, jotka pyrkivät vakuuttamaan lukijan siitä, että virkasyyte on pelkkää poliittista ajojahtia.

Ostettuihin mainoksiin sisältyy muun muassa mainoskampanja Facebookissa. Facebookin mukaan Trumpin uudelleenvalintakampanja kulutti 1,1 miljoonaa dollaria Facebook-mainoksiin 22-28. syyskuuta, eli yhdessä viikossa.

Ennen aggressiivista mainoskampanjaa Trumpin kampanja oli ostanut mainostilaa Facebookissa 640 000 dollarilla kolmen viikon aikana.

Henkilöön käyvät mainokset heijastavat Trumpin räiskyvää retoriikkaa. Ne on siten oletettavasti kohdistettu Trumpin kannattajiin, jotta mahdolliset epävarmuudet hälvenisivät selkeän sanoman tieltä samalla, kun demokraattipuolue ehdokkaineen pyritään näyttämään mahdollisimman huonolta.