Kumppanuudet

Maarit Alkula 10.7. 08:04

Tubeconin markkinointia suunnataan sekä nuorille että heidän vanhemmilleen – Tubeconin ja Tekir Kuhinan viestintäyhteistyö laajenee markkinointiin

Tubecon
Tubecon 2018

Tekir Kuhina tuo jälleen myös yrityspäättäjiä Tubeconiin tutustumaan vaikuttajamarkkinoinnin maailmaan.

Pohjoismaiden suurin videoyhteisön livetapahtuma Tubecon ja markkinointiviestintätoimisto Tekir Kuhina ovat käynnistäneet viestintäyhteistyön. Tekir Kuhina on viestinnän konsultointiyritys Tekirin yhteyteen marraskuussa 2016 perustettu markkinointiviestintäyksikkö.

Jo kolmatta vuotta peräkkäin solmittuun kumppanuuteen sisältyy Tubecon-yhteisötapahtuman ja sitä edeltävän Tubecon Industry Day -ammattilaistapahtuman viestinnän vahvistaminen.

”Takana on jo usean vuoden onnistunut yhteistyö, jota laajensimme tänä vuonna perinteisen median toimenpiteiden lisäksi myös muun muassa sometekemiseen. Kuhinalla on vahva ymmärrys vaikuttajamaailmasta ja mediaympäristöstä, mikä mahdollistaa meille kokonaisvaltaisen kumppanuuden”, sanoo Suomen Tubettajat ry:n hallituksen puheenjohtaja Jussi Koski tiedotteessa.

”Olemme iloisia, että Tubecon valitsi meidät kumppanikseen tälläkin kertaa, sillä yhteistyö mahdollistaa meille alan seuraamisen paraatipaikalta. On hienoa, että meillä on Tubeconin kanssa yhteinen intohimo”, sanoo Tekir Kuhinan johtaja Ville Kormilainen.

Hän kertoo, että aiemmin yhteistyö keskittyi pääasiassa viestintään, mutta nyt luvassa on viestinnän ja markkinoinnin kokonaisuus.

”Näimme, että kokonaisvaltainen kumppanuus voisi olla hyvä, ja on hienoa, että myös Tubecon näki asian niin”, Kormilainen sanoo M&M:lle.

Kokonaisuuteen perinteisen viestinnän lisäksi kuuluvaa markkinointia tehdään ennen tapahtumaa pääasiassa digitaalisissa kanavissa ja varsinkin sosiaalisessa mediassa.

Tubecon on Kormilaisen mukaan markkinoinnin näkökulmasta mielenkiintoinen tapaus, sillä markkinoinnilla on oikeastaan kaksi erilaista kohderyhmää.

”Markkinointia on tehtävä hieman erilaisilla viesteillä tapahtumaan osallistuville nuorille ja monesti myös heidän vanhemmilleen, päätäntävaltaa käyttäville aikuisille. Vanhempia kiinnostavat käytännön asiat, tapahtuman osallistujia puolestaan se, mitä Tubeconissa tapahtuu ja keitä siellä on”, Kormilainen sanoo.

Markkinointi- ja viestintäyhteistyön lisäksi Tekir Kuhina auttaa jälleen myös yrityspäättäjiä tutustumaan vaikuttajamarkkinoinnin maailmaan Tubeconissa. Tekir Kuhina tuo paikalle omia asiakkaitaan ja potentiaalisia asiakkaita.

”Teemme paljon b-to-b-puolen töitä. Vaikuttajat, tubettaminen ja muutenkin nuorten median ja sosiaalisen median käyttö ovat monelle vieraita, joten olemme kokeneet tarpeelliseksi valistaa asiakkaitamme. Käytännössä viemme heitä kulissien taakse ja kerromme, mistä koko skenessä on kysymys”, Kormilainen kertoo.

Hänen mukaansa vaikuttajamarkkinointi ei ole vain kuluttajabisneksen asia. Tubeconin kävijät ovat yrityksille mahdollisia tulevia työntekijöitä, joten brändiä tulisi luoda kohderyhmässä jo nyt.

”Eikä kyse ole enää pelkästä Youtubesta. Usein nuoret käyttävät kanavia, joista yrityspäättäjillä ei ehkä oikein ole kunnon käsitystä, ja haluamme auttaa heitä sen muodostamisessa.”

Suomen kuudes Tubecon järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 16.–17. elokuuta. Viime vuonna tapahtumaan osallistui 17 000 kävijää.  

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö