Miestenvaatebrändi Jack & Jones lanseeraa yhteistyömalliston suomalaisen tubettajan Lakon eli Eric Savolaisen kanssa.

Mallisto on saanut inspiraationsa Savolaisen YouTube-videoista, joissa videopelit yhdistyvät rap-musiikkiin.

"On siistiä, kun huipputubettajien brändit ovat vahvistuneet entisestään ja ollaan päästy rakentamaan tällaisia uusia kaupallisia malleja. Juuri tämä on uuden viihdesukupolven tekemisen suunta", YouTube-mainosverkko Töttöröö Network in toimitusjohtaja Joona Haatainen sanoo tiedotteessa.

Töttöröö vastaa Lakon ja useiden muiden tubettajien kaupallisista kumppanuuksista.

"Yhteistyö on huipennus strategiallemme, jossa tavoitteenamme oli tuotteistaa some-ilmiöitä. Lakko on erittäin tunnettu nuorten keskuudessa ja positiivisen luonteensa sekä itsevarman asenteensa takia hän sopii loistavasti Back to School -kampanjaamme", Suomen Jack & Jonesin markkinointivastaava Kalle Karlsson sanoo.

Tuotteita markkinoidaan Lakon omissa some-kanavissa. Lakon YouTube-kanavalla on tällä hetkellä yli 370 000 tilaajaa. Instagramissa Lakkoa seuraa yli 200 000 käyttäjää.

Maalisto on tehty Core by Jack & Jonesille, joka on yksi viidestä Jack & Jonesin alabrändistä.