Tubecon

Helsingin Messukeskuksessa 16.–17. elokuuta järjestettävän Tubeconin kumppanituottaja Mervi Maatela kertoo, että tämän vuoden tapahtumassa näkyviä ajankohtaisia ilmiöitä ovat e-urheilu, podcastit ja TikTok. Ohjelmassa trendit näkyvät esimerkiksi siinä, että Tubeconissa järjestetään Counter Strike -pelin SM-kisat. Tubeconin teemana on tänä vuonna tulevaisuus.

Myös tapahtuman kohderyhmä on laajentunut.

”Kun Tubecon aloitti, se oli enemmän teini-ikäisten juttu. Nyt yhä useampi on löytänyt tämän maailman, ja meillä käy paljon perheitä”, Maatela sanoo.

Yksi Tubeconin pääyhteistyökumppaneista on Stockmann. Viikkoa ennen tapahtuman alkua perinteiseen ”Stockan ikkunaan” Helsingissä avattiin Tubeconin ikkuna, jossa järjestettiin muun muassa liveohjelmaa ja tapahtuman ennakkorannekkeenvaihto. Tubettajia on ollut tavattavissa ikkunassa pitkin viikkoa.

Itse Tubeconissa Stockmannilla on oma muoti- ja kauneuskortteli, ja lauantaina Stockmann järjestää Tubeconissa muotinäytöksen, jossa malleina ovat tubettajat yhdessä seuraajiensa kanssa.

Stockmannille Tubecon-yhteistyö on mahdollisuus tavoittaa nuorta kohderyhmää.

”Haluamme tavoittaa paremmin kohderyhmän, joka on jäänyt meiltä tavallaan pois, kun meillä ei enää ole ollut One Waytä. Haluamme tehdä Stockmannia uudelleen tutuksi ja kertoa, että tämä on paikka, johon voi tulla tapaamaan ihmisiä, ja että olemme heitä varten. Totta kai haluamme myös tuoda esiin ydinosaamistamme muodissa ja kauneudessa”, tuottaja Timo Suomalainen Stockmannilta kertoo.