Yhtiöt uskovat, että asiakasdatan ja -ymmärryksen yhdistämisestä syntyvä hybridiymmärrys tuo asiakkaille uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

"Kaikki bisnes on jatkossa asiakaskokemusbisnestä. Huomisen tulos tehdään datalla ja rakkaudella", Tuloksen toimitusjohtaja Lasse Larvanko kuvailee tekoälyn mukanaan tuomaa muutosta.

User Intelligence Finland on hollantilaistaustaisen User Intelligence Group in tytäryhtiö. Kaupan myötä UIF:n koko henkilöstö siirtyy omaksi tiimikseen Tuloksen palkkalistoille.

"Asiakaskokemuksen johtaminen hybridiymmärryksellä nousee myös markkinoinnissa entistä keskeisempään rooliin. Datan ja laadullisen asiakasymmärryksen pohjalta tehtävät kokeilut ovat yrityksille kultakaivos, jotka voivat johtaa täysin uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin", tiivistää User Intelligencen johtaja Janne Lohvansuu.

Tulos aikoo kiihdyttää kaupalla omaa kasvuaan. Yhtiön tavoitteena on kasvaa yli 20 prosentin vuosivauhtia. Tämän vuoden liikevaihto on hieman alle 5 miljoonaa euroa.

"Kaupan tavoitteena on Tuloksen kasvun tukeminen sekä strategisen osaamisen syventäminen. Nostamme asiakaskokemuksen johtamisen tekoälyn avulla täysin uudelle tasolle. Palvelun merkitys kasvaa kaikilla toimialoilla ja jokaisen palvelubisneksen menestyksen ratkaisee lopulta asiakaskokemus", sanoo Larvanko.