Tuomas Enbuske on ostanut osakkuuden vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatoimisto Babler Oy :stä. Enbuskesta tulee samalla myös Bablerin uuden hallituksen jäsen. Enbuske liittyi Bablerin vaikuttajien joukkoon aiemmin tänä kesänä.

Enbuske uskoo henkilömedioiden kasvuun ja vaikuttajien aitoon auktoriteettiin perustuvan liiketoiminnan nopeaan kehittymiseen Suomen mediamarkkinassa.

”Ihmisiä kiinnostavat toiset ihmiset, harvemmin firmat. Sori vaan firmat!” hän kommentoi tiedotteessa ja jatkaa:

”Bablerin vaikuttajien avulla yritykset pääsevät kohderyhmänsä esikuvien avulla kertomaan viestinsä vaikuttajan tavalla. Mainostaja ei voi muokata esikuvaa kannattamaan asiaa, jota tämä ei kannata. Yleisö huomaa sen intuitiivisesti. (Vaikka itse kannatan rahaa vasten lähes kaikkea, paitsi kepua ja ranskalaisia autoja.) Pointtina on löytää asiakkaalle tyyppi, joka puhuttelee hänen firmansa kohderyhmää. Viesti menee paljon paremmin perille kuin, mikä se sana olikaan. Ai niin, ”mainonta”. Ei mainonta mihinkään kuolemassa ole, sille vain ollaan tekemässä viidettä pallolaajennusta ja se makaa Kellokoskella nippusiteissä.”

Uuden omistuspohjan myötä Babler ryhtyy vauhdilla laajentamaan vaikuttajayhteisöään ja kehittämään sisältöjä ja kanavia. Bablerin henkilömedioista vastaa MTV-radioiden entinen sisältöjohtaja Ninja Huhtamäki, Bablerin uusi osakas hänkin.

”Tuomaksen ylivoimaiset verkostot vauhdittavat Bablerin vaikuttajapoolin kasvamista ja kehittymistä monimuotoisempaan suuntaan. Lisäksi Tuomaksen sisältöosaaminen on omaa luokkaansa. Se saadaan nyt valjastettua Bablerin vaikuttajayhteisön käyttöön”, Huhtamäki sanoo tiedotteessa.

Enbusken mukaan pelkkä tavoittavuus ei riitä mainostajalle, ja hän pitää Bablerin tavasta etsiä datan perusteella kullekin yritykselle ja yhteisölle sopivin vaikuttaja.

”Ja vaikuttajia ei jumankauta käytetä mainostamiseen. Se vie kaiken vaikuttajan uskottavuuden. Heidän osaamistaan käytetään vaikuttamiseen. Tuotteen ja vaikuttajan täytyy sopia aidosti yhteen”, Enbuske painottaa.