Perjantai Markkinointiviestintä Oy on ostanut mainostoimisto Hungry Oy:n. Seitsemällä hungrylaisella vahvistuneen Perjantain henkilöstö kasvoi kaupan myötä 32:een, ja kuluvan vuoden liikevaihtoennuste on vajaa neljä miljoonaa euroa.

"Yrityskaupassa on ideaa vain, kun siitä on etua molempien yritysten asiakkaille. Tuloksia tuottava, strateginen kumppanuus ja joustava, ripeä asiakaspalvelu ovat Perjantain vahvuuksia. Nyt pääsemme tuomaan Hungryn tunnetusti korkeatasoisen luovan suunnittelun osaksi Perjantain tulevaisuutta. Samalla pystymme tarjoamaan Hungryn asiakkaille aiempaa vahvemmat resurssit ja täysin uusia palveluja”, sanoo Perjantai Markkinointiviestintä Oy:n toimitusjohtaja Kari Korpelainen tiedotteessa.

Neuvottelut käynnistyivät jo vuodenvaihteessa. Koronakevät etätöineen vain siirsi hieman h-hetkeä.

”Olemme seuranneet Hungryn tarinaa mielenkiinnolla jo yrityksen perustamisesta lähtien. Perjantain ja Hungryn perustajat jopa työskentelivät yhdessä ennen yritysten perustamista. Oikeastaan voisi sanoa, että palaamme taas yhteen”, jatkaa Perjantain art director Kai Korpelainen tiedotteessa.

"Huomasimme jo varhaisessa vaiheessa, että kyseessä on monella tapaa ”perfect match”. Osaamisen lisäksi palaset osuivat kohdilleen myös yrityskulttuurin, asiakasportfolion ja tulevaisuuden tavoitteiden suhteen. Meille oli myös tärkeää, että henkilökuntamme pääsee kasvamaan hyvään ja ammattitaitoiseen työyhteisöön”, avaa kaupan taustoja Hungry Oy:n Tuomas Tikka, joka toisen omistajan, Ville Räikkeen ja muun Hungryn henkilöstön tavoin siirtyy Perjantain palvelukseen.

Vuonna 2004 perustetulla Perjantai Markkinointiviestintä Oy:llä on toimistot Turussa, Helsingissä ja Tampereella. Perjantain asiakkaita ovat mm. Atria, GSK ja Kotikatu.

Hungry Oy on vuonna 2006 perustettu turkulainen mainostoimisto. Hungryn asiakkaita ovat mm. Inchcape, Kesko ja Avesco.