Luovana digitoimistona tunnetun Bettan ja Marenitan yhdistymisen myötä syntyneemn toimiston palveluvalikoimaan sisältyvät jatkossa myös sisällöntuotanto, sosiaalisen median mainonta, Google-mainonta sekä viestinnän ja markkinoinnin konsultointi.

Bettan toimitusjohtaja Klaus Mäkelä kertoo, että toimiston vahvuudet ovat alusta saakka olleet verkko- sekä digipuolella. Näin ollen sovellus- ja sivustokehitys edustavat myös jatkossa yrityksen kärkiosaamista.

”On kuitenkin selvää, että iso osa näistäkin projekteista rakentuu sisällön mukaan. Nämä kaksi kulkevat käsikädessä. Vasta yhdessä ne muodostavat parhaan mahdollisen kokonaisuuden”, Klaus Mäkelä toteaa tiedotteessa.

Mäkelän mukaan Bettan asiakkaat ovat jo pitkään toivoneet talolta myös viestinnän, markkinoinnin ja sisältöjen hallitsemista.

”Nyt voimme vastata tähän toiveeseen ja tarjota monipuoliset palvelut saman katon alta”, Mäkelä lupaa.

Sekä Ahonen että Mäkelä ovat tyytyväisiä päätöksestä lähteä yhteiselle tielle. Voimien yhdistäminen oli Ahosen mukaan luontevaa, sillä Marena ja Betta ovat tehneet tiivistä yhteistyötä eri projektien parissa jo aiemmin.

”Kesän jälkeen meidän kaikkien oli aika pysähtyä kirkastamaan tulevaisuuden näkymiä. Kun arki vei vauhdilla eteenpäin, meinasivat yrittämisen tavoitteet unohtua.”

”Palveluidemme yhdistämiselle tarjoutui oiva sauma, kun huomasimme, että ennestäänkin vahva yhteistyömme toimii ja tavoitteemme ovat yhtenäiset”, Ahonen tuumii.

Samaan aikaan Betta muutti usiin tiloihin Turun keskustassa sijaitsevan Kauppatorin laidalle Kauppiaskadulle. Neljä vuotta palvellut Linnankadun toimisto sai siis jäädä. Toimiston tiimi kasvoi lokakuussa Kasper Koskenvirran aloittaessa Bettan uutena verkkokehittäjänä.

”Kasvun myötä aloimme kaivata lisää tilaa ja oikeastaan myös vähän vaihtelua ympäristöön”, Mäkelä kertoo.

Poikkeuksellinen vuosi on toki lisännyt myös bettalaisten etätyön määrää. Mäkelä lupaa, että Bettalla tullaan tulevaisuudessakin takaamaan mahdollisuudet joustavaan työntekoon.

”Itse teen suurimman osan viikosta töitä kotoa käsin Eurasta. Haluamme mahdollistaa etätyön tuoman vapauden jatkossakin, kun tämä korona-aika on saatu selätettyä. Etätyörupeaman jälkeen viihtyisälle toimistolle ja mahtavan työyhteisön keskelle on aina ilo palata”, sanoo Klaus Mäkelä.

Betta Digital teki tilikaudella 2019 noin 196 000 euron liikevaihdon. Tilikauden tulos oli 13 000 euroa plussan puolella. Tiimiin kuuluu kaikkiaan kuusi työntekijää.