Asiakaskokemus

M&M 17.3.2016 10:12

Tutkimus: Alle puolella yrityksistä on riittävät resurssit ja osaaminen hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseen

Colourbox
Kuvituskuva

Kuluttajat vaativat asiakaskokemuksilta enemmän siirryttyään digitaalisiin ja mobiilipalveluihin.

Adoben tilaamasta tutkimuksesta käy ilmi, että asiakaskokemukseen panostetaan nykyään aiempaa enemmän, mutta tästä huolimatta vain 44 prosentilla yrityksistä on riittävät resurssit ja tarvittava osaaminen hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseen.

Kun palvelut digitalisoituvat entisestään, aiheuttaa tämä puute ongelmia yrityksille esimerkiksi hotellialalla, jossa kilpailu on kovaa.

Kuluttajien siirtyessä kohti digitaalisia ja mobiilipalveluita, odottavat he myös asiakaskokemuksiltaan enemmän.

Yrityksistä vain 37 prosentilla on sellaiset prosessit ja työnkulku, joiden tuloksena saadaan parempia asiakaskokemuksia ja siten kilpailuetua.

Tiedot käyvät ilmi Ecoconsultancyn Adoben tilauksesta tekemästä Quarterly Digital Intelligence Briefing -tutkimuksesta.

Kyselyyn vastasi 2 252 sähköisen markkinoinnin ammattilaista.