Tutkimus

Aleksi Ylä-Anttila 10.10. 15:30

Tutkimus: markkinointijohtajat keskittyvät jatkossa entistä enemmän teknologiaan

Yritysten markkinointijohtajat kinnittävät jatkossa enemmän huomiota teknologiastrategioihin, kertoo tuore tutkimus.

Forrester Cosulting ja Accenture Interactive toteuttivat elokuussa 250 kokeneelle markkinointipäättäjälle suunnatun kyselytutkimuksen. Tutkimuksesta kertoo eMarketer.

Tutkimukseen vastanneista eri puolilla maailmaa työskentelevistä markkinointipäättäjistä 26 prosenttia on sitä mieltä, että yksi markkinointijohtajan keskeisimmistä tehtävistä tulevan 12 kuukauden aikana tulee olemaan uuden teknologiastrategian sisään ajaminen.

Niin ikään 16 prosenttia vastaajista kertoo, että keskeisellä sijalla uusien innovaatioiden ja strategian kehittämisessä on tehdä vuorovaikutuksesta organisaation sisällä humaanimpaa.

Markkinointijohtajien on tutkimuksen mukaan järkevää ja loogista keskittyä entistä enemmän teknologiastrategiaan, sillä investoinnit markkinointiteknologioihin jatkuvat kiihtyvällä tahdilla.

Markkinoinnin online-palveluja yritysten ja brändien käyttöön tuottava Warc arvioi, että investointien määrä markkinointiteknologioihin saavuttaa vuonna 2018 globaalisti noin 100 miljardiin dollarin eli noin 87 miljardin euron rajapyykin.