Brittiläisen markkinointialan ammattijärjestön Chartered Institute of Marketingin (CIM) tutkimuksen mukaan kyvyttömyys pakata tuotteet vastuullisesti voi johtaa vakaviin mainehaittoihin brändien kohdalla. Asiasta kertoo Marketing Week.

Valtaosa kuluttajista uskoo, että yritykset käyttävät liikaa pakkausmateriaalia myydessään ja toimittaessaan tuotteita asiakkaille.

Erityisen huono maine on tutkimuksen mukaan kansainvälisillä verkkokaupan toimijoilla Amazonilla ja eBaylla.

CIM:n toimitusjohtajan Chris Dalyn mukaan erityisen huomattavaa on, että jotkut vastaajista ovat päättäneet olla ostamatta tiettyjen brändien tuotteista arvioidessaan, että kyseiset brändit käyttävät liian hienostunutta materiaalia pakkauksissaan eivätkä suosi kestävää kehitystä.

Tämä osoittaa Dalyn mukaan selvän muutoksen kuluttajakäyttäytymisessä.

”Kestävää kehitystä koskeva keskustelu kiihtyy joka päivä. Siksi markkinoijien on tiedostettava, että tuotepakkaus on osa-alue, joka voi johtaa ostopäätökseen tai siitä luopumiseen”, Daly kertoo.