Lehdistö

M&M 28.2.2017 12:56

Tuulilasin toimitustyö palaa A-lehdille

Outi Järvinen

Närsäkkälän Viestintä on toteuttanut Tuulilasin sisällöt elokuusta 2015. Nyt koko lehden teko siirtyy takaisin A-lehdille.

A-lehdet myi autolehti Tuulilasin sisällöntuotantoliiketoiminnan Närsäkkälän Viestintä Oy:lle elokuussa 2015. Tänä keväänä lehden tekijät palaavat A-lehtiin.

Juha Blomster | Kuva: A-lehdet

"Tuote ja brändi on ollut koko ajan meillä. Vain toimituksellinen sisältötyö siirrettiin Närsäkkälän Viestinnälle", A-lehtien toimitusjohtaja Juha Blomster sanoo M&M:lle.

Blomster kertoo, että yritysten välinen sopimus on voimassa 1. toukokuuta saakka. Sen jälkeen kahdeksan lehden sisältötyötä tekevää henkilöä siirtyy niin sanottuina vanhoina työntekijöinä A-lehtiin. Myös päätoimittaja vaihtuu, kun Jukka Rönkä jatkaa Närsäkkälän Viestinnän parissa Urheilulehden päätoimittajana.

Blomsterin mukaan aloite sisältötyön palauttamisesta tuli Närsäkkälän Viestinnän puolelta viime alkusyksystä.

"He totesivat itse, että niitä synergiaetuja, joita he ajattelivat syntyvän ei kuitenkaan käytännössä ollut saatu toteutettua. He halusivat keskittyä Urheilulehden tekemiseen."

Blomster toteaa, että siirto sopii myös A-lehdille, koska nyt Tuulilasi saadaan samojen digitaalisten alustojen pariin kuin yrityksen muutkin julkaisut ovat.

A-lehdet osti Urheilulehden kustannusoikeudet Wellmedia Oy:lta vuonna 2002, jolloin lehden nimi ja julkaisuoikeudet siirtyivät A-lehdille. Lehtitalo on siitä alkaen ostanut lehden toimitustyön Jukka Rönkän luotsaamalta yritykseltä.