Nettipalvelut

Ilkka Jauhiainen 23.9.2013 13:55 päivitetty 4.2.2016 10:35

Tv-mainontaa saa nyt itsepalvelutiskiltä - MTV haastaa paikallisen printin

"Kilpailemme alueellisen printin kanssa taktisesta mainonnasta", sanoo MTV Median myyntijohtaja Mikko Laakso.

MTV Median Ilmoituskone-palvelu houkuttelee uusia mainostajia televisioon. Kyseessä on nettipalvelu, jonka kautta mainostaja voi tehdä omat tv-mainoksensa. Saman liittymän kautta asiakas voi tehdä tarjouspyynnön kampanjasta ja saada vahvistuksen kampanjalleen.

"Houkuttelemme näin uusia mainostajia televisioon. Tämä sopii erityisesti alueellisille mainostajille, jotka ovat aiemmin käyttäneet printtiä. Tämä on hyvä tapa päästä kokeilemaan televisiota", sanoo myyntijohtaja Mikko Laakso.

Vuodesta 2012 MTV:llä on ollut 17 näkyvyysaluetta, jonne se voi myydä alueellista mainontaa.

"Kun asiakas huomaa, että tv-mainonta tehoaa voi hän tarpeen tullen siirtyä perinteisesti tuotettuun tv-mainontaan", sanoo Laakso.

Palvelu toimii yksinkertaisesti. Asiakas valitsee ilmoituskoneesta mainoksen tunnelma (hillitty, dynaaminen, moderni), joka säätelee mainoksen ulkoasua ja musiikkia. Tämän jälkeen palveluu siirretään valokuvat ja lisätään mainostekstit.

Mainoksen pituus on 10 sekuntia.

"Hyvän kampanjan Kemi-Torni-alueelle, jossa asuu 60 000, saa 1000 eurolla", arvioi Laakso.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö