TV5:n uudistuksessa vaihtuvat kanavan logo, kaikki kanavan graafiset elementit sekä värimaailma. Uudesta ilmeestä on vastannut englantilainen suunnittelutoimisto Red Bee, joka on ollut myös Discoveryn suoratoistopalvelu Dplayn raikastuneen ilmeen takana.

Discovery Networks Finlandin markkinointijohtaja Natalie Nsubuga n mukaan TV5:llä oli ollut pitkään vakiintunut kanavailme, joka kaipasi nyt kunnon tuuletusta.

"Vanha kanavailme kaipasi päivitystä tähän hetkeen. Olemme viimeisen vuoden aikana kasvaneet hienosti ja lineaarisen kanavailmeen uudistus oli tarpeen, jotta se toimisi hienosti yhteen myös digitaalisen palvelumme kanssa", Nsubuga kertoo M&M:lle.

Raikastunut uusi ilme on saanut inspiraationsa suomalaisesta designista ja geometrisistä kuvioista.

"Olen erittäin innostunut raikkaasta ja modernista uudesta ilmeestämme. Saamme uuden kanavailmeen avulla hyödynnettyä hienosti ohjelmasisältöjämme. Uusi kanavailme mahdollistaa ohjelmistomme esittelyn laajemmin", Nsubuga kertoo.

"Olen erittäin ylpeä tiimistämme sekä luovasta ja hedelmällisestä yhteistyöstä Red Been kanssa", hän jatkaa.

Red Been toimitusjohtaja Andy Bryant on niin ikään tyytyväinen projektin lopputulokseen.

"Projekti oli luovaa yhteistyötä meidän ja Discovery Networks Finlandin graafisen tiimin kesken. Tavoitteenamme oli luoda uusi, rohkea ja yksinkertainen visuaalinen ilme, jota inspiroi suomalainen design. Toiveissamme oli vahva brändi-ilme, mikä tekee TV5:sta erilaisen ja toimii kaikilla alustoilla sekä erilaisissa applikaatioissa", toteaa Bryant.

Discovery ei kerro julkisuuteen kanavailmeen uudistusprojektin budjettia, mutta kyse on Nsubugan mukaan merkittävästä panostuksesta.

"Projekti on ollut tärkeä investointi koko Discovery Networks Finlandille. Olemme kuluneen vuoden aikana kasvaneet ja halunneet näin ollen panostaa vahvasti myös tuoreeseen kanavailmeeseen", Nsubuga kommentoi.

TV5 tavoittaa television katsoja- ja radion kuulijamäärien mittaamiseen ja seurantaan erikoistuneen markkinatutkimusyritys Finnpanel in mukaan yli 2,3 miljoonaa suomalaista viikoittain. TV5:n kaupallinen katseluosuus on kasvanut viimeisen kahden vuoden aikana 15 prosenttia.

Nsubugan mukaan TV5:llä puhaltavatkin nyt uudet tuulet ja kanava panostaa syksystä alkaen erityisesti kotimaiseen ohjelmatarjontaan.

Uudistusprosessin myötä myös kanavailmeen päivittäminen osuu siis sopivaan ajankohtaan.

"Olemme panostaneet syksyn ohjelmistoon ennennäkemättömän paljon. Olemme enemmän kuin tuplanneet kotimaisten ohjelmien määrän kevätohjelmistoon verrattuna ja kiinnittäneet erityistä huomiota tuotantojen laatuun."

"Kotimaisissa tuotannoissamme keskitymme erityisesti genreihin, joissa Discovery on vahva myös globaalilla tasolla: seikkailurealityyn, rikosohjelmiin, naisille suunnattuun realityyn ja lifestyle-ohjelmiin", Nsubug kertoo M&M:lle.