Uusi työhyvinvointikonsepti ja kiertuetapahtuma Work goes happy pyrkii herättelemään ihmisiä ajattelemaan, että jokainen voi ottaa myös itse vastuuta omasta työhyvinvoinnistaan.

Toukokuussa Helsingistä starttaava kiertue on yhdistelmä messuja, workshoppeja ja luentoja. Tapahtuman aiheina ovat muun muassa ergonomia, yhteishenki ja taidot & elämäntapa. Kiertueen asiantuntijakumppaneina ovat sosiaali- ja terveysministeriö, Työterveyslaitos ja Työturvallisuuskeskus.

"Rock-henkeä" aiheeseen tuodaan muun muassa virkamies tai asiantuntija vastaan viihdemaailma -battlella. Helsingissä vastakkain asettuvat muun muassa Mikko Kuustonen ja Aivot ja työ -tutkimuskeskuksen johtaja Kiti Müller ja TTL:n johtaja Guy Ahonen ja stand up koomikko Pirjo Heikkilä.

Tapahtuman tuotannosta vastaavan Rose-Marie Backströmin mukaan kiertueen sisältö pyrkii puhuttelemaan yrityksen jokaista työntekijää, ei vain yritysjohtoa.

Helsingin lisäksi tapahtuma kiertää kuluvan vuoden aikana Tampereella, Lahdessa, Turussa ja Jyväskylässä. Tapahtumat ovat kävijöille ilmaisia.

Work goes happyn inspiraation lähteenä on toiminut vuodesta 2004 lähtien järjestetty yritysten bändikilpailu Firmarock. Molempia tapahtumia tuottaa tapahtumamarkkinointiin erikoistunut Office Beat.

Work goes happy toimii jatkossa myös työhyvinvointibrändinä yrityksille, jotka haluavat sitoutua parantamaan tiettyjä Työterveyslaitoksen antamia vuosittaisia pääkohtia.