Uber on tehnyt sopimuksen auton katolle tulevista mainosnäytöistä digitaalisiin ulkomainonnan ratkaisuihin keskittyvän Adomni-yhtiön kanssa. Aluksi järjestelyä kokeillaan kolmessa kaupungissa, kertoo AdWeek.

Itsenäiset Uber-yrittäjät ovat voineet tähänkin asti laittaa autonsa katoille kolmannen osapuolen, kuten Fireflyn, mainosnäyttöjä. Tällä kertaa kysymys on Uberin omasta sopimuksesta.

Pilottiprojekti alkaa Atlantassa, Dallasissa ja Phoenixissa. Huhtikuun alusta Uber-kuljettajat, joilla on mainosnäyttö autojensa katolla, saavat 300 dollarin kertakorvauksen ja lisäksi 100 dollaria viikossa, jos ajavat näyttö päällä vähintään 20 tuntia viikossa.

”Tutkimme asiaa yli vuoden ja tajusimme, että nyt on juuri oikea aika aloittaa mainontaa uudella verkostolla, emmekä olisi voineet löytää Adomnia parempaa kumppania”, sanoo Uber OOH:n johtaja Brett Baker.

”Heidän kokemuksensa autoihin liitetyistä näytöistä ja niihin ohjelmoidusti myydyistä mainoksista on vastustamaton yhdistelmä.”

Adomni esitteli autoihin liittyvän mainosformaatin Las Vegasissa 2016. Uber uskoo kokeilun jälkeen useiden muiden kaupunkien liittyvän mukaan järjestelmään.