Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtajana toimiva Ulrika Romantschuk, 54, on nimitetty Nordean brändi-, viestintä- ja markkinointijohtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi. Romantschuk aloittaa tehtävässään 1.11.2020.

"Olen innoissani päästessäni mukaan Pohjoismaiden johtavan pankin toimintaan ja kehittämään Nordean kasvustrategiaa tukevaa bränditietoisuutta ja asiakasviestintää yhdessä tiimin kanssa", Romantschuk kommentoi tiedotteessa.

Romantschuk tuli Fazerille 2003 ja hän jatkaa tehtävässään lokakuuhun 2020. Vuodesta 2005 lähtien hän on toiminut myös Fazer-konsernin johtoryhmän jäsenenä.

Fazer on saanut Romantschukin kauden aikana kiitosta markkinointiviestinnästään. Fazer valittiin muun muassa syksyllä 2017 Vuoden brändinrakentajaksi.

”On ollut suuri ilo olla töissä Fazerilla ja osallistua yhtiön jännittävään muutosmatkaan.”

”Fazer on poikkeuksellinen yritys, jolla on upeat brändit, tuotteet ja ilmapiiri. Jään ikävöimään kollegoitani ja tulen aina olemaan kiitollinen yhteisistä kokemuksistamme”, Romantschuk sanoo.

Nordean konsernijohtaja Frank Vang-Jensen kertoo olevansa iloinen voidessaan ilmoittaa Romantschukin liittymisestä Nordean tiimiin.

”Ulrikalla on mittava kokemus brändeistä, viestinnästä ja markkinoinnista yhdistettynä strategiseen osaamiseen ja ymmärrykseen kuluttaja-asiakassuhteista ja pohjoismaisesta finanssisektorista.”

”Hän on myös kokenut johtaja. Ulrika pystyy tukemaan meitä vahvistamalla vuorovaikutusta asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa”, Vang-Jensen kommentoi.

Romantschukilla on myös kokemusta finanssipalvelualalta Aktia Pankin viestintäjohtajana ja Pohjoismaiden Investointipankin (NIB) tiedottajana. Koulutukseltaan Romantschuk on valtiotieteen kandidaatti.