Hankinta tukee A-lehtien toimitusjohtajan Kaisa Ala-Laurila n mukaan yrityksen kasvustrategiaa, jossa medialiiketoiminnan rinnalle etsitään jatkuvasti uusia liiketoimintamalleja.

A-lehdet osti vuosi sitten 49 prosenttia Genero sta. Kuluvan vuoden aikana A-lehdet on toimiston kanssa rakentanut yhteistä tarjoamaa ja strategista polkua.

"Tämä vuosi on osoittanut, että tälle yhteiselle tarjoamalle on selkeästi kysyntää. Meidän asiakkaamme ovat ilahtuneet siitä, että yhdistämme sisällön, luovan tekemisen, teknologian ja growth hackingin", Kaisa Ala-Laurila kertoo M&M:lle.

"Toisaalta Genero on osoittanut tämän vuoden aikana erittäin vahvaa kasvua ja osaamista. Olemme olleet hyvin iloisia tästä ja yhteisen tekemisen vahvistumisesta", hän jatkaa.

Yrityskauppa vahvistaa A-lehtien palvelutarjoamaa yritysmyynnin asiakkaille. Sisältöjen rinnalla tarjotaan nyt erilaisia kasvumarkkinoinnin palveluita ja verkkosivujen suunnittelua.

"Kehitämme jatkuvasti nimenomaan luovuuden, teknologian ja growth hackingin yhdistelmää. Uskomme, että tässä on iso kasvun mahdollisuus", sanoo Kaisa Ala-Laurila.

Generon toimitusjohtaja Rasmus Östman kertoo, että kumppanuus A-lehtien kanssa mahdollistaa toimiston työn kohti pitkän tähtäimen visiota, joka on olla Pohjoismaiden johtava kasvumarkkinointitoimisto.

"A-lehdet on ollut meille hyvä ja sopiva omistaja. He eivät ole puuttuneet asioihin liikaa, vaan auttaneet meitä toteuttamaan omaa visiotamme sekä tekemään sitä työtä, jonka olemme vasta aloittaneet", Östman kertoo M&M:lle.

Genero on mitattavaan digitaaliseen markkinointiviestintään keskittyvä growth marketing -toimisto, joka tähtää asiakasyritystensä tuloksentekoon. Generon asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa Fonecta, Komplett Bank, Snellman ja Friends & Brgrs.

Generon liikevaihto tilikaudella 2018 oli noin viisi miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli noin 3,5 miljoonaa euroa. Liikevoittoa toimisto teki viime vuonna 843 000 euroa. Vuonna 2017 liikevoitto oli 396 000 euroa. Generon myyntikate oli viime vuonna 2,8 miljoonaa euroa.

"Viime vuonna meillä oli aika kova kasvu. Tälle vuodelle ennakoimme hieman alle 30 prosentin kasvua", kertoo Östman.

A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet Oy ja sen tytär- ja osakkuusyhtiöt Finnish Design Shop sekä Genero. Konsernin liikevaihto oli viime vuonna 102,5 miljoonaa euroa.

Osapuolet eivät julkista tuoreen yrityskaupan hintaa.