TV-mainonta

Henrik Muukkonen 23.1.2015 08:02 päivitetty 3.3.2016 14:50

Unilever oli taas Suomen suurin tv-mainostaja

Valio säilytti kakkossijansa.

Kansainvälinen kulutustavarajätti Unilever mainosti päämainoskanavilla MTV3:lla ja Nelosella vuonna 2014 yhteensä 15 612 kertaa.

Mainosaikaa se käytti kaikkiaan 340 685 sekuntia eli hieman vajaat 4 vuorokautta. Määrä on kolme prosenttia vähemmän kuin viime vuonna.

Toiseksi eniten mainosti viime vuoden kakkonen, maidonjalostaja Valio. Se esitti mainoksiaan 14 699 kertaa ja kaikkiaan 301 806 sekuntia.

Kolmannen sijan valtasi yhdysvaltalainen kulutustavaravalmistaja Procter & Gamble kosmetiikkayhtiö L'Oréalilta, joka siirtyi sijalle 6.

Tiedot perustuvat ruotsalaisen TV-Checkin yhteistyössä TNS Gallupin kanssa Markkinointi&Mainonta-lehdelle toimittamiin tietoihin.

Vuoden TV-mainostajat 2014

Sija 2014 Sija 2013 Mainostaja Sekunnit
1 1 Unilever 340 685
2 2 Valio 301 806
3 4 Procter & Gamble 221 771
4 6 Reckitt Benckiser 205 411
5 3 L'Oréal 197 868
6 5 K-ruokakaupat 156 159
7 12 DNA Finland 149 905
8 8 Novartis 142 133
9 11 Vitaelab 135 502
10 19 Trivago 135 435

 

Katso koko lista uusimmasta Markkinointi&Mainonta-lehdestä.

Tilaa lehti täältä tai osta irtonumero Akateemisesta Kirjakaupasta.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta. Rekisteröidy osoitteessa summa.talentum.fi. Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille käyttäjille ilmainen.