Suomen mainostoimistokentän uusin tulokas mainostoimisto Ryhmä Creative Agency kertoo olevansa kokeneiden ja meritoituneiden tekijöiden yhteenliittymä.

Ryhmän perustajaosakkaat ovat N2 :n operatiivisena johtajana toiminut Reeta Hietalahti, copywriter Pertti Pällijeff ja AD Jenni Juntunen sekä tuotantoyhtiö Darlingsia vetänyt Elina Raitis. Ryhmä Creative Agency aloitti virallisesti 26. lokakuuta 2017.

"Teemme luovia menestystarinoita. Meillä on vahva suunnittelu ja tuotannollinen osaaminen. Haluamme pitää matkan suunnittelusta tuotantoon lyhyenä. Emme ole tuotantoyhtiö, mutta meillä on tuotannollista osaamista”, kertoo Ryhmän luova johtaja Pertti Pällijeff M&M:lle.

Ryhmän CEO Reeta Hietalahti sanoo, että toimisto uskoo brändin rakentamiseen ja tarinankerrontaan. Ryhmä kertoo hakevansa uudenlaista dynaamisuutta perinteiseen mainostoimistotekemiseen.

”Tarinankerrontaan tehdään moninaisilla tavoilla nykyään, ja haluamme tuoda siihen tuoretta kulmaa. Haluamme, että dialogia ja tarinankerrontaa voidaan toteuttaa nopeasti.”

Kiinnostavatko tarinankerronta ja lyhyt matka suunnittelusta tuotantoon asiakkaita?

”Aika näyttää, mutta nämä asiat eivät ole meidän ainoita erottautumistekijöitä. Meillä on myös paljon kokemusta siitä, miten tarinoita synnytetään ja kerrotaan. Tämän lisäksi teemme nämä asiat ketterästi”, Hietalahti kertoo.

Ryhmän ensimmäinen asiakkuus on Pällijeffin mukaan varmistunut, mutta sitä ei ole vielä julkistettu.

Pari muuta asiakkuutta ovat ”klousausta vaille valmiita”. Ryhmä myös auttaa N2:ta yhden asiakkuuden kanssa.

Pällijeff kertoo, että Ryhmän syntymiseen ei liittynyt dramatiikkaa.

”Irtaantuminen tehtiin avoimesti. Emme olleet ryöstöretkellä eli emme vieneet N2:lta asiakkuuksia mukanamme. Kilpailu on tästä eteenpäin vapaata, ja emme voi sille mitään, jos joku vanha asiakas soittelee perään.”

Ryhmäläisiä on tällä hetkellä neljä, ja työnteossa heitä auttaa freelancer-verkosto. Pällijeff uskoo, että toimisto tekee muutaman rekrytoinnin lähitulevaisuudessa.