Media

Aleksi Ylä-Anttila 5.4. 16:08 päivitetty 12.6. 08:59

Uusi tv-kanava INEZ tähtää kansainväliseen kasvuun – taustalla nimekkäitä sijoittajia

Karoliina Paavilainen

INEZ aloittaa lähetykset 9.toukokuuta kanavapaikalla 19 sekä netissä INEZ.fi ja YouTubessa omalla kanavallaan.

INEZ Media on konsepti, joka yhdistää perinteisen television ja sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi.

Ohjelmiston peruspilareina ovat sosiaalisen median vaikuttajien ja INEZ Median yhdessä tuottamat ohjelmakonseptit ja sisällöt.

Uuden kanavan taustalta löytyy yli 300 vaikuttajan verkosto, joiden yhteenlaskettu seuraajamäärä sosiaalisissa kanavissa on yli 4 miljoonaa.

INEZin ydinkohderyhmä on 15–25-vuotiaat nuoret, aktiiviset kaupunkilaiset ja edelläkävijät.

INEZ Median hallituksen puheenjohtaja Heikki Rotko kertoo INEZ Median olevan ensimmäinen Social TV -kanava, jonka keskiössä on aito sitoutuminen yleisön kulttuuriin luoden samanaikaisesti markkinoijille relevantin tavan lähestyä vaikeata kohderyhmää.

"Sisällöt syntyvät vaikuttajien ja INEZ Median yhteisistä konsepteista ja brändit pääsevät osaksi niitä. INEZin malli on maailmankin mittakaavassa täysin ainutlaatuinen", Heikki Rotko kertoo tiedotteessa.

Toimitusjohtaja Pasi Raassinan mukaan konseptin myötä yleisöstä tulee yhteisö. Yhteisöllisyys näkyy myös siinä, että katsojien lähettämät videot ovat osa ohjelmavirtaa. 

"Samalla tarjoamme markkinoijalle kanavan tavoittaa tämä vaikea yleisö – ja samalla myös keinot luoda sisällöstä yhteisön kulttuuria kunnioittavaa", sanoo Raassina.

INEZin ohjelmasisällöt muuttuvat jatkuvasti, sillä sisällöissä ja ohjelmakonsepteissa huomioidaan sosiaalisen median nopeatempoinen rytmi sekä ilmiöt. Ohjelmistosta vastaa kanavajohtaja Miika Suvanto.

Ohjelmiston sydän on INEZin mukaan on arkisin klo 15.00–18.00 esitettävä Famestream-livelähetys, jossa käsitellään ajankohtaisia asioita liittyen useisiin aihepiireihin, kuten musiikkiin, peleihin, ilmiöihin sekä yleisiin some-maailman uutisiin.

Ohjelmaslotit ovat kestoltaan viidestä minuutista puoleen tuntiin. Myös asiaohjelmat ja yhteiskunnalliset aiheet tulevat yhtiön mukaan osaksi kanavan tarjontaa.

INEZin kaupallinen johtaja Heidi Tammiruusu kertoo kanavan lupaavan möyhentää mediakenttää uudella tavalla.

INEZ teki menestyksellisen pilotin viime kesänä, jonka tulokset innoittivat rakentamaan INEZ Median Suomeen.

Päähavainnot olivat yrityksen mukaan selkeät. Nuoret kyllä katsoisivat televisiosta ohjelmia, jos tarjonta vastaisi kysyntään. Pilotin tuloksissa todennettiin, että suurin osa katsomisesta tuli television kautta.

Televisio on suomalaisten kotitalouksien kuningas ja sieltä on mielestämme puuttunut raikkaat uudet sisällöt, jotka puhuttelevat nuorta kohderyhmää. Tavoitteemme on korkealla, pyrimme Euroopan tärkeimmäksi nuoren yleisön inspiraation ja trendien lähteeksi vuoteen 2023 mennessä", Tammiruusu kertoo.

Uuden yrityksen taustalla omistajina ovat perustajajäsenet Heikki Rotko, Heidi Tammiruusu, Miika Suvanto ja yhteisöjohtaja Samuel Rossi sekä toimitusjohtaja Pasi Raassina.

Taustalla on nimekäs joukko sijoittajia. Heihin lukeutuvat Small Giant Gamesin toimitusjohtaja Timo Soininen sekä Ari Lahti, Ari Tolppanen, Heikki Vienola, Markku Kaloniemi ja Ilkka Perheentupa. Lisäksi senior advisorina / brand & marketing, toimii Hasan & Partners Groupin toimitus- ja vastaava luova johtaja Eka Ruola.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö