Viime keväänä Tupla lanseerasi 3-osaisen seikkailusarjan nimeltään Hungry for Adventure. Tuolloin suklaabrändi haki yhdessä rap-artisti Prinssi Jusuf in kanssa suomalaisia seikkailemaan maailman ääriin, Islannin jäätikölle ja Meksikon hevosranchille sekä driftaamaan Japaniin.

Viime kevään kampanja ylitti Cloetta Suomen markkinointipäällikkö Alexandra Rehnberg in mukaan sille asetetut tavoitteet.

"Ohjelman katselukertoja kertyi YouTube ssa lähes 3 miljoonaa. Tupla-patukoitakin myytiin viime vuonna ennätysmäärä, lähes 19 miljoonaa kappaletta", Rehnberg kertoo.

Kampanja jatkuu tänä keväänä avaruusteemalla. Myös edellistä kampanjaa tähdittänyt Prinssi Jusuf etsii nyt uskaliaita suomalaisia kanssaan avaruusteemaiselle matkalle.

Osallistujahaku Hungry for Adventuren toiselle kaudelle käynnistyy 21.5.2018 kampanjasivustolla. Hakijoiden joukosta valitaan 20 rohkeaa seikkailijaa bootcampille, jossa testataan kokelaiden henkistä ja fyysistä kapasiteettia.

Bootcampilta valitaan osallistujat matkustamaan Prinssi Jusufin kanssa Venäjällä sijaitsevaan Yuri Gagarin Cosmonaut Training Centeriin.

Viisiosainen tv-sarja seikkailusta esitetään Sub illa ensi syksynä.

Prinssi Jusuf kertoo, ettei ollut uskoa asiaa todeksi, kun hän kuuli ensimmäisen kerran tulevan kampanjan teemasta.

"Tuntuu vieläkin ihan uskomattomalta päästä luotsaamaan avaruusseikkailua. Ei todellakaan ole jokapäiväinen juttu", Prinssi Jusuf kommentoi tiedotteessa.

Avaruusteema näkyy Tuplan ilmeessä ja sisällöissä koko loppuvuoden. Astetta eksoottisempana avauksena Tupla-patukka kuvattiin avaruudessa.

Rehnbergin mukaan Tupla-patukka lensi säähavaintopallossa avaruuden rajamaille 33 877 metrin korkeuteen kahden tunnin ajan.

"Patukka palautui täysin ehjänä takaisin ja saa nähdä, kuka pääsee syömään ihan oikean avaruuspatukan. Lähetimme Tuplan avaruuteen ja menemme itse Prinssi Jusufin johdolla perässä", Rehnberg summaa kampanjaa.

Tupla on Cloetta-konsernin valmistama suklaapatukka, jota myydään Suomen lisäksi myös Venäjällä ja Baltian maissa.

Cloetta Suomi teki vuonna 2016 yhteensä 91,1 miljoonan euron liikevaihdon. Liiketulos oli samalla tilikaudella 14,2 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 189.