Suomalaisen Jenny Wolfram in, 26, perustama BrandBastion -yritys on solminut virallisen kumppanuussopimuksen verkon kuvapalvelu Instagram in kanssa.

BrandBastion on startup-yritys, jonka Wolfram perusti nelisen vuotta sitten. Se myy yrityksille sosiaalisen median vahtipalveluja: se monitoroi ja vahtii asiakkaidensa sosiaalisen median palveluja ja poistaa sieltä epäasiallisia ja sopimattomia viestejä. Pahimmillaan yritykset voivat joutuva oikeudelliseen vastuuseen sisällöistä, joita ulkopuoliset ovat lisänneet sen verkkopalveluihin.

Instagramissa BrandBastion muun muassa vahtii väärennöksiä: monien luksusbrändien virallisessa Instagram-palvelussa toimii myös väärentäjiä, jotka myyvät omia laittomia tuotteitaan virallisten tuotteiden seassa. Virallinen kumppanuus Instagramin kanssa lisää suomalaisyhtiön uskottavuutta.

“Olemme tosi innoissamme. Tämä luo meille mahtavia mahdollisuuksia laajentua Yhdysvaltain markkinoilla”, Jenny Wolfram kirjoittaa sähköpostitse Talouselämälle. ”Pääsemme vaikuttavaan seuraan, Instagramin muita kumppaneita ovat yritykset kuten Salesforce, Adobe ja Oracle.”

BrandBastion on vielä pieni, sen liikevaihto ylittää tänä vuonna miljoona euroa. Wolfram sanoo yhtiön tekevän tänä vuonna voitollisen tuloksen. Yhtiö on saanut asiakkaita etenkin Yhdysvalloista, jossa se myy palvelujaan kosmetiikkabrändeille, online-palveluille ja verkkokauppiaille sekä peliyhtiöille.

BrandBastionia ovat rahoittaneet muun muassa Piilaaksossa vaikuttava teknologiayrittäjä Mårten Mickos, Nokia n hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa ja Rovio n suuromistaja Kaj Hed.

Lähde: Talouselämä