Asiakasymmärrys

Aleksi Ylä-Anttila 7.2. 10:30 päivitetty 7.2. 11:00

Vahvaa kasvua ennakoiva Frankly Partners rekrytoi kaksi uutta johtajaa: "Brändin päätöksien pitää näkyä jokaisessa kohtaamispisteessä"

Frankly Partners
Frankly Partnersin uusi operatiivinen johtaja Katja Gunnelius (vas.) ja Business Director Anna Bäckström.

Asiakasymmärrystoimisto Frankly Partners on budjetoinut kuluvalle vuodelle merkittävää kasvua.

Frankly Partners on rekrytoinut nimekkäitä osaajia vahvistamaan tiimiään. Yritys palkkasi asiakasvastuulliseksi Business Directoriksi sosiaalipsykologian dosentti Anna Bäckströmin ja operatiiviseksi johtajaksi Katja Gunneliuksen.

Bäckström on työskennellyt aiemmin muun muassa Kuulas Helsingin toimitusjohtajana sekä lehtorina Helsingin yliopistolla ja tutkimusjohtajana Kantar TNS:llä. Viimeksi hän on työskennellyt srategiseen designiin ja innovointiin erikoistuneen Wonder Inc.-konsultointiyrityksen Operational Directorina.

Gunneliuksen taustalta löytyy pitkä ura eri tehtävissä Trainers´ Housessa. Viimeisimpänä Gunnelius toimi asiakaskokemus- ja HR-johtajana. Frankly Partnersilla Gunnelius vastaa operatiivisesta toiminnasta eli myynnin ja asiakkuuksien kehittämisestä sekä kasvusta ja kannattavuudesta.

Frankly Partnersin tavoitteena on kehittää toimintaansa business design -toimistoksi, jonka kilpailuetuna on vankka asiakasnäkemyksellisyys.

"Minua kiinnostaa erityisesti tutkimustiedon saumaton yhdistäminen strategiatyöhön ja liiketoimintaan sekä yritysten ihmiskeskeinen palvelumuotoilu. Frankly Partnersin uusi positio business design -toimistona on juuri sitä, missä eteenpäin katsovan yrityksen tulee olla", kertoo Anna Bäckström.

Uusi operatiivinen johtaja Katja Gunnelius kertoo suhtautuvansa intohimolla ihmisten, liiketoiminnan ja muotoilun yhdistämiseen.

"Haluan olla mukana rakentamassa menestyksekkäitä organisaatioita, jotka tuottavat arvoa niin asiakkailleen kuin henkilöstölleenkin. Lähden innolla rakentamaan kasvun seuraavaa vaihetta Frankly Partnersin liiketoiminnalle, joka perustuu mitatusti tulokselliseen asiakaskeskeisyyteen", Gunnelius summaa.

Ihminen liiketoiminnan ytimessä

Nopeasti muuttuva toimintaympäristö luo yritysten liiketoiminnalle jatkuvia muutospaineita. Eriytyvien ja muuttuvien kulutustarpeiden edessä ihmisten tarpeiden ymmärryksestä tulee yhä keskeisempi osa yritysten liiketoimintamuotoilua.

Yritykset ymmärtävät jo hyvin asiakaskeskeisyyden merkityksen, mutta kaipaavat Frankly Partnersin perustajan ja toimitusjohtajan Anna-Riikka Hovin mukaan konkretiaa, mittareita ja työkaluja liiketoiminnan todelliseen muutokseen.

Anna-Riikka Hovi on Frnakly Partnersin perustaja ja toimitusjohtaja. | Kuva: Tiina Somerpuro

 

Hovi toteaa, että Markkinointi ja brändi ovat vahvasti sidoksissa liiketoimintaan. Frankly Partnersin asiantuntijat uskovat Hovin mukaan vahvasti siihen, että että asiakkaan, eli ihmisen, tulisi olla kaiken liiketoiminnan ytimessä.

"Sen, mitä brändissä päätetään, pitää näkyä joka ikisessä kohtaamispisteessä. Tätä kautta markkinointi on täysin sidottu liiketoimintaan. Me rakennamme esimerkiksi mittaristot, jotka ulottuvat liiketoiminnan ja brändin mittareista jokaiseen markkinoinnin aktiviteettiin. Meidän vahva missiomme on saada markkinoinnin mittarit todentamaan liiketoimintaa muutenkin kuin suoran myynnin kautta", Hovi kertoo M&M:lle.

Vuonna 2013 perustettu Frankly Partners on osa Hasan & Partners Groupia. Frankly Partners teki viime vuonna 2,35 miljoonan euron liikevaihdon ja noin 150 000 euron tuloksen. Myyntikate oli 2,1 miljoonaa euroa.

Kuluvalle vuodelle Frankly Partners ennakoi Anna-Riikka Hovin mukaan vahvaa kasvua.

"Olemme budjetoineet tälle vuodelle 40 prosentin kasvun myyntikatteeseen. Tämä perustuu asiakkuuksien ohella siihen, että haemme uusia, skaalautuvia toimintatapoja."

Frankly Partnersin asiakkaita ovat muun muassa Kesko, Veikkaus, VR, Fortum, Grano, Otava-konserni sekä Otavamedia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö