Somemarkkinointi

Aleksi Ylä-Anttila 19.1.2017 08:05 päivitetty 19.1.2017 12:56

Vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä tavoittaa viikossa yli 2 miljoonaa kuluttajaa – Popmusiikin supertähti yksi uusista kumppaneista

Indieplace Oy
Isac Elliot on nuoresta iästään huolimatta jo ulkomaillakin mainetta saanut nouseva poptähti.

Indiedays ja Blogirinki Media yhdistyivät vuodenvaihteessa. Tuloksena syntyi Indieplace Oy, uusi vaikuttajamarkkinoinnin toimija.

Kaleva-konserniin kuuluva uusi yhtiö Indieplace Oy vaihtoi viime vuonna 2,2 miljoonaa euroa ja tavoittaa some-vaikuttajien kautta viikossa yli kaksi miljoonaa kuluttajaa.

Indieplace tekee tiivistä yhteistyötä useiden sosiaalisessa mediassa aktiivisten julkisuudenhenkilöiden kanssa. Yksi uusista yhteistyökumppaneista on poptähti Isac Elliot. Toimitusjohtaja Esa Suurio on mielissään Elliotin kanssa solmitusta sopimuksesta.

"Vahvistamme asemaamme vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijänä Suomessa. Vaikuttajaverkostomme tavoittaa blogien, tubettajien ja instagrammaajien kautta viikossa yli kaksi miljoona kuluttajaa", Suurio iloitsee.

Elliot on ollut uudesta yhteistyösopimuksesta Suurion mukaan "todella innoissaan".

"Pidimme Isacin kanssa pitkän palaverin, jossa kävimme läpi hänen omia mieltymyksiään aina vaatemausta lähtien. Tätä kautta on mahdollista löytää asiakkaita, joiden kanssa Isac voisi olla kiinnostunut tekemään yhteistyötä", Suurio kertoo.

Isact Elliotilla on lähes puoli miljoonaa seuraajaa Instagramissa. Hän on Instagramin lisäksi aktiivinen myös Facebookissa. Elliot, 16, on Suurion mielestä ihanteellinen brändilähettiläs.

"Kun kyseessä on nuori, nouseva artisti, joka on aktiivinen somessa, hän etsii itsekin mahdollisuuksia, millä tätä puolta voisi kehittää ja laajentaa edelleen", Suurio kuvaa.

Elliot on Sony Musicin artisti, joten tietyt musiikkibisnekseen kuuluvat asiat kuuluvat kansainväliselle levy-yhtiölle.

"Artisti voi kuitenkin markkinoida itseään muillakin tavoin ja siinä Indieplace tulee mukaan kuvaan. Uutena trendinä vaikuttajamarkkinoinnissa on Brand Ambassador -sopimukset. Brändilähettiläiksi valjastetut some-vaikuttajat sitoutetaan markkinoimaan brändiä pidemmäksi ajaksi. Pitkäkestoinen yhteistyö tuottaa tuloksellista markkinointia."

Brand Ambassador -sopimukset tehdään yleensä noin vuodeksi kerrallaan.

"Mikäli kaikki toimii hyvin, sopimusta toki mielellään jatketaan. Kun kyseessä on uusi ilmiö, jonka käytännöt eivät ole kaikille selviä, ei kannata tarjota monen vuoden yhteistyösopimusta heti. Jotkut saattavat vierastaa ajatusta pitkästä sitoutumisesta, jos yhteistyön malli ei ole kaikilta osin tuttu", Suurio arvioi.

"Autamme brändejä löytämään niille sopivat vaikuttajat, suunnittelemme markkinointiaktiviteetit ja mittaamme tulokset. Vaikuttajamarkkinoinnin teho kasvaa, kun se on osana strategiaa", toteaa Suurio.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö