Vastuullisuus

Ville Perttula 11.4. 14:27

Valio valittiin jälleen Suomen vastuullisimmaksi brändiksi – katso lista parhaiten menestyneistä suomalaisbrändeistä

Valio
Valio on ollut Suomen vastuullisin brändi vuodesta 2014 lähtien.

Vuosittainen Sustainable Brand Index -tutkimus perustuu YK:n Global Compactin vastuullisuuden periaatteisiin ja kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Valio on ollut nyt kuusi vuotta putkeen Suomen vastuullisin brändi Sustainable brand index -tutkimuksn mukaan. Toiseksi parhaan tuloksen tutkimuksessa sai Fazer, kolmanneksi tuli S-market. Eniten vastuullisuustyötään vuodessa paransi Alko.

Valio kertoo, että suomalaisten mielestä yhtiö on suoriutunut hyvin ilmastovaikutusten vähentämisessä.

"Syksyllä 2018 julkaistu IPCC:n ilmastoraportti nosti ruoantuotannon ympäristövaikutukset keskusteluun ennennäkemättömällä voimalla. Otamme ilmastonmuutoshaasteen Valiolla vakavasti ja haluamme olla osa ratkaisua. Asetimme viime vuonna itsellemme ison tavoitteen: aiomme tehdä maidosta hiilineutraalia vuoteen 2035 mennessä", Valion toimistusjohtaja toimitusjohtaja Annikka Hurme kertoo tiedotteessa.

Vuoden 2019 Sustainable Brand Index -tutkimus mittasi Euroopan ja Suomen suurin brändien vastuullisuutta.T utkimuksen mukaan IPCC:n ilmastoraportti on vaikuttanut suomalaisten vastuullisuuskäyttäytymiseen.

"Tutkimus kertoo, että suomalaiset ovat kuluttajat ovat skeptisiä tai vähintäänkin reflektoivia arvioidessaan yritysten vastuullisuustyötä", tutkimuksessa kerrotaan.

Suomalaiset ovat alttiita maksamaan tuotteiden tai palveluiden vastuullisuudesta. Tutkimuksen mukaan 36 prosenttia suomalaisista vastaajista voisi maksaa vastuullisesti tuoteista tuotteista tai palveluista 10 prosenttia enemmän. Neljännes vastaajista taas maksaisi jopa 25 prosenttia enemmän vastuullisista tuotteista.

Vuosittainen Sustainable Brand Index -tutkimus perustuu YK:n Global Compactin vastuullisuuden periaatteisiin ja kestävän kehityksen tavoitteisiin.

Tutkimukseen pohjautuu noin 50 000 kuluttajan haastatteluun. Tutkimuksessa selvittää, millaisia vastuulliset brändit ovat kuluttajia mielestä. Tutkimus tarkastelee myös kulutustrendien muutoksia.

Sijoitukset

1. Valio

2. Fazer

3. S-market

4. Prisma

5. Myllyn Paras

6. VR

7. K-supermarket

8. Fiskars

9. Yliopiston Apteekki

10. Partioaitta

11. Kotimaista

12. K-Citymarket

13. K-market

14. Finlayson

15. Paulig

16. Alko

17. Vaasan

18. Sokos Hotels

19. Oululainen

20. Hackman

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö