Valio käynnistää yhteistyössä teknologiayritys Arilynin kanssa kampanjan, joka hyödyntää lisätyn todellisuuden teknologiaa.

Valion maito-, mehu- ja jugurttipurkkien kyljet muuttuvat mobiilisovelluksen avulla virtuaaliseksi valkokankaaksi, jonka kautta pääsee kurkistamaan maitotilojen arkeen.

Kampanjan minielokuvat kertovat kahdeksan maitotilallisen tarinan. Ensimmäisenä matkataan kutemajärveläiselle Ollinahon tilalle.

”Haluamme avata tietoa siitä, mitä maitotilalla tapahtuu ja ketkä ovat Valion omistajia. Kampanjan tarkoitus on tuoda esiin maidontuottajan arkea ja kertoa, mitä perhetilan pyörittäminen heille merkitsee”, Valion markkinointi- ja viestintäjohtaja Ann-Mari Hämäläinen kertoo M&M:lle.

valio

Valio on hyödyntänyt lisättyä todellisuutta ennenkin. Viime vuonna Valion maitopurkin kyljessä nähtiin Tuntematon sotilas -elokuvan mainos, jonka lisätyn todellisuuden toteutuksesta vastasi niin ikään Arilyn.

Hämäläinen arvio, että maidontuottajiin keskittyvän kampanjan sisältö kiinnostaa katsojia, jotka eivät tiedä, mitä maitotilalla tapahtuu.

”Kampanja on tarkoitettu kaikille suomalaisille, mutta nuorella kohderyhmällä voi olla vähemmän ymmärrystä siitä, mitä maitotilalla tapahtuu. Sisältö voi kiinnostaa varsinkin kaupunkilaisia, jotka eivät ole koskaan käyneet maitotilalla.”

Valio on nostanut suomalaisia tuottajia esiin myös syyskuussa lanseeratussa kampanjassa, jonka yhtiö toteutti yhteistyössä Kuusamon Juuston ja Juustoportin kanssa. Kampanjan avulla yhtiöt haluavat herätellä kuluttajia ajattelemaan suomalaisia juustontuottajia kauppojen juustohyllyillä.