Markkinointi

Mari Karjalainen 7.5.2015 16:45 päivitetty 4.2.2016 10:46

Valion Annikka Hurme on Vuoden markkinointijohtaja

Antti Mannermaa

Markkinointi&Mainonnan ja Talouselämän asettama raati antoi tunnustuksen Valion toimitusjohtajalle Annikka Hurmeelle.

Markkinointi&Mainonta ja Talouselämä ovat valinneet neljännen kerran Vuoden markkinointijohtajan. Lehtien asettama raati antoi tunnustuksen Valion toimitusjohtajalle Annikka Hurmeelle tänään torstaina 7. toukokuuta pidetyssä Markkinointijohtaja 2015 -tapahtumassa.

Onneksi olkoon! Miltä tunnustus tuntuu?

”Tottakai tuntuu hyvältä. Näen, että valinta on myös koko yrityksen juttu. Olemme Valiolla puhuneet aina vahvoista brändeistä ja markkinoinnin kokonaisuudesta.”

Mikä on sinun vahvuutesi markkinoinnissa?

”Minulle markkinointi on aina ollut kokonaisuus. Pitää myös aina muistaa, että vaikka itse olisit kyllästynyt johonkin, niin muut eivät vielä ole. Pitkäjänteisyys on se juttu.”

Raadin perustelujen mukaan Annika Hurme on tehnyt pitkän ja menestyksekkään uran Valion markkinoinnissa. Hänen valintansa yrityksen toimitusjohtajaksi on vahva signaali markkinoinnin ja brändien merkityksestä Valiolle, ja Annika Hurmeen onnistumisesta markkinoinnin johtamisessa.

Raati muistuttaa perusteluissaan, että Suomen sadasta vahvimmasta brändistä Valio on rakentanut kymmenen ja moni näistä on tunnettu ja vahva myös Suomen ulkopuolella.

Valintaraatiin kuuluivat: puheenjohtaja, hallitusammattilainen Anne Korkiakoski, hallitusammattilainen Teija Andersen, MARK Suomen Markkinointiliiton toimitusjohtaja Lauri Sipilä, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun varadekaani Arto Lindblom sekä M&M:n ja Talouselämän päätoimittaja Reijo Ruokanen.

Lue koko haastattelu ensi viikolla 15.5. ilmestyvästä Markkinointi&Mainonta-lehdestä.