Yhteistyöllä Abloy Oy ryhtyy jalkauttamaan uudistettua ABLOY-brändiään asiakkailleen, kumppaneilleen ja henkilöstölleen, niin Suomessa kuin maailmalla.

Yhteistyöllä Abloy ryhtyy jalkauttamaan uudistettua ABLOY-brändiään asiakkailleen, kumppaneilleen ja henkilöstölleen, niin Suomessa kuin maailmalla. Abloy toimii jo nyt yli 90 maassa, ja yhtiö tulee vahvistamaan ABLOY-brändin tunnettuutta kansainvälisillä markkinoilla. Panostukset kohdistuvat erityisesti liike- ja julkisen rakentamisen turvallisuusratkaisuihin sekä kriittisen infrastruktuurin kulunhallintaan.

Avaimistaan ja lukoistaan tunnettu Abloy nousi suomalaisten arvostetuimmaksi brändiksi Taloustutkimuksen ja Markkinoinnin & Mainonnan Brändien arvostus 2018 -tutkimuksessa viime syksynä.

Abloyn myynti- ja markkinointijohtaja Jari Perälä toteaa nyt solmitun yhteistyösopimuksen hyödyttävän sekä brändiä että F1-pilotti Valtteri Bottas ta.

"ABLOY saa Bottaksen luottamuksen lipunkantajaksi maailmalle. ABLOY vuorostaan tarjoaa Bottakselle paikan Suomen arvostetuimman brändin rinnalla", Perälä toteaa tiedotteessa.

Bottaksen agentti Ville Ahtiainen kertoo, että yhteinen sävel ja luottamus löytyivät Abloyn kanssa nopeasti.

"On hienoa lähteä yhteiselle matkalle näin arvostetun kotimaisen brändin kanssa. Suunnitelmat yhteistyön aktivoinnille ovat aivan mahtavat, mutta niistä on pieniä makupaloja tulossa hieman myöhemmin", valottaa Ahtiainen.

"Menestyminen vaatii asennetta, intohimoa ja tahdonvoimaa. On voitava luottaa ihmisiin, yhteistyön voimaan, omaan tiimiin, kumppaneihin ja ympäröivään maailmaan. Ennen kaikkea on voitava luottaa itseensä. Omaan kykyynsä muuttaa asioita paremmaksi", Valtteri Bottas myötäilee.

Bottas on yksi tämän hetken tunnetuimmista ja arvostetuimmista F1-kuljettajista. Mercedes-tallissa ajava Bottas, 29, on saavuttanut F1-uransa aikana kolme osakilpailuvoittoa sekä kuusi paalupaikkaa. Hän on sijoittunut parhaimmillaan F1-sarjassa kolmanneksi kaudella 2017.

Samaan aikaan, kun yhteistyö Valtteri Bottaksen kanssa julkistettiin, Abloy ilmoitti myös uudistavansa brändiään. Uudistukselle on nyt otollinen hetki, sillä sekä maailma, yrityksen asiakkaat ja yrityksen heille tarjoavat palvelut muuttuvat Jari Perälän mukaan alati.

"Brändiä tulee aktiivisesti vaalia, jos haluaa sen pysyvän ajassa kiinni. Nykyään yhdistämme yhä enemmän digitaalista ja mekaanista osaamista kehittäessämme turvallisuuden ja kulkemisen kokonaisratkaisuja. Nyt on oikea hetki myös tarkistaa arvokkaan brändimme ydinominaisuudet ja visuaaliset elementit tuleville vuosille", Perälä toteaa.

ABLOY-tavaramerkin rekisteröinnistä tulee ensi vuonna sata vuotta täyteen. Hienomekaanikko Emil Henriksson in vuonna 1907 oivaltama keksintö patentoitiin 1919 nimellä Henrikssonin Patentti Lukko. Sen teollista valmistamista varten perustettiin Ab Låsfabriken - Lukkotehdas Oy, joka lyheni muotoon Ab Lukko Oy. Samoihin aikoihin rekisteröitiin myös yrityksen nimestä juontava lukon tavaramerkki ABLOY.

Abloy Oy teki tilikaudella 2017 noin 192,5 miljoonan euron liikevaihdon 36,33 miljoonan euron tuloksen. Yritys työllistää Suomessa noin 700 henkilöä.