Markkinointitoimisto Valve vastaa voimakkaasti kasvavaan virtuaali- ja hybriditapahtumien kysyntään perustamalla niihin keskittyvän liiketoimintayksikön. Samaan aikaan vahvistetaan kasvumarkkinointi- ja viestintäliiketoimintaa uusilla rekrytoinneilla.

Valveen toimitusjohtaja Sara Nikander kertoo toimiston järjestäneen viime kuukausina kymmeniä virtuaali- ja hybriditapahtumia kaiken kokoisille B2B- ja julkisen sektorin organisaatioille.

”Yhdistämällä parhaat elementit perinteisestä ja uudesta tavasta toteuttaa tapahtumia – integroiden fyysiset kohtaamiset ja digitaaliset ratkaisut – voimme rikastaa tapahtumia aivan uudella tavalla.”

”Yksi keskeisiä etuja on suurempi tavoittavuus, monen tapahtuman kävijämäärät ovatkin moninkertaistuneet. Myös asiakkaat ovat oivaltaneet tämän, ja moni sanoo, että paluuta entiseen ei enää ole”, Nikander kommentoi tiedotteessa.

Yhdessä muiden Valve Groupin konserniyhtiöiden kanssa Valve tarjoaa kaikki tapahtumiin liittyvät palvelut: konseptin ja designin, sisällöt, tekniset alustat, tilat Helsingin ydinkeskustassa, striimaus- ja tallennepalvelut sekä tapahtuman markkinoinnin.

Perinteisesti B2B-yritysten markkinointibudjetista merkittävä osa menee tapahtumiin. Tapahtumien siirtyessä verkkoon ja erilaisiin hybridimalleihin mahdollistuu entistä parempi myynnin, markkinoinnin, viestinnän ja brändikokemuksen integrointi. Tämä parantaa Valveen mukaan myös markkinointi-investointien tuottavuutta.

Uuden virtuaali- ja hybriditapahtumayksikön vetäjäksi, Head of Events, on nimitetty Pauliina Kuokka. Hän siirtyy Valveelle Factor Novalta asiakkuusjohtajan ja Team Leaderin tehtävistä.

Valve on vahvistanut myös muuta markkinoinnin ja viestinnän osaamistaan. Siiri Salo on aloittanut Copywriterina ja sisältöstrategina, hän siirtyi Valveelle mainostoimisto Ilmeestä.

Kaisa Aaltonen on aloittanut Growth Marketing Specialistina. Hän siirtyi Valveelle Nixusta. Aiemmin lokakuussa aloittivat Sales Communicationsilta Valveelle siirtynyt Growth Marketing Specialist Matias Metsänen, ja viestintäkonsultteina viestintätoimisto Ahjosta siirtynyt Kelli Korhonen sekä Espoon kaupungin viestinnästä siirtynyt Tuuli Tammivuori.

”Olemme erittäin iloisia tästä positiivisesta vireestä ja toivotan uudet kollegamme lämpimästi tervetulleiksi Valveelle.”

”Uskomme, että organisaatiot, jotka panostavat rohkeasti kasvuun ja uusien toimintamallien kehittämiseen, menestyvät. Näitä panostuksia tarvitaan etenkin haasteellisina aikoina”, sanoo toimitusjohtaja Sara Nikander.

Valve osti lokakuussa 2019 Recommended Group Oy:n ja ilmoitti tuolloin tähtäävänsä Pohjoismaiden johtavaksi B2B-toimistoksi. Tuolloin Valve Branding Oy:n nimi siirtyi historiaan ja yhtiö jatkoi toimintaansa Valve-nimellä. Valveen myyntikate tilikaudella 2019 oli noin 7,2 miljoonaa euroa.

Valve on osa Valve Groupia, johon kuuluvat kuuluvat markkinointi- ja viestintätoimisto Valveen lisäksi liikkuvan kuvan suunnitteluun ja tuotantoon erikoistunut Valve Motion, virtuaalisen ja kokemuksellisen internetin sovellus- ja sisältöpalveluita tuottava Wakeone sekä konsernin osakkuusyhtiöt, mainostoimisto Folk Finland Oy, Mediatehdas Dakar Oy ja tuote- ja palvelukonseptien testauksen digitalisoiva Cambri.