Palkinnot

Maarit Alkula 15.2. 14:54 päivitetty 15.2. 14:58

Vanity Fair palkitsi TBWA\Helsingin Janni Widerholmin luovasta työstä kestävän matkailun hyväksi

James D. Kelly
Janni Widerholm

Palkinnon myöntämisen taustalla ovat erityisesti kampanjat Nolla ja Zerobnb.

Vanity Fair on palkinnut TBWA\Helsingin luovan sisältöstrategin ja partnerin Janni Widerholmin kansainvälisellä Changing Your Mind -palkinnolla. Widerholm on yksi viidestä palkitusta, joiden työt ovat esillä myös lehden maaliskuun Hollywood Issue -numerossa.

Changing Your Mind -palkinto on tarkoitus myöntää vuodesta 2019 alkaen vuosittain henkilöille, jotka ovat omalla työllään edistäneet kestävää matkailua. Palkinnon myöntämisen taustalla ovat erityisesti kampanjat Nolla ja Zerobnb joissa Widerholm on ollut vastuuroolissa.

Molemmat Nesteelle tehdyt kampanjat ovat osa TBWA:n suunnittelemaa Journey to Zero -hanketta. Mahdollisimman ympäristöystävällisesti rakennettu Nolla-mökki ylitti kesällä myös kansainvälisen uutiskynnyksen. Siitä kirjoittivat maailmalla muun muassa Lonely Planet, Vogue ja Business Insider. Zerobnb-palvelulla puolestaan lähestyttiin Airbnb:tä idealla, jonka tavoitteena oli tuoda majoitusjätin palveluun vaihtoehto ympäristöystävällisempää majoittumista varten.

“Palkinto on suuri kunnianosoitus ja merkki siitä, että olemme töillämme saavuttaneet jotain merkityksellistä. Olemme kiitollisia voidessamme käyttää taitojamme vastuullisesti globaalien epäkohtien esille nostamiseen ja niiden korjaamiseen”, Widerholm sanoo tiedotteessa.

Vuoden 2018 Young Lions -voittaja Widerholm on työskennellyt TBWA:lla kolme vuotta asiakkuuksinaan muun muassa Neste, Stockmann ja Helsingin Kaupunki. Widerholmin työnjälkeä on nähty Nollan ja Zerobnb:n lisäksi muun muassa kampanjoissa Stockwomann, One Way ja Pre-order The Future.