Markkinointiviestintätoimisto Vapa ja sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media ovat päässeet shortlistille kansainvälisessä Content Marketing Awards -kilpailussa. Content Marketing Awards (CMA) on Content Marketing Associationin järjestämä kilpailu, jossa valitaan vuoden parhaat sisältömarkkinoinnin työt ja toimistot.

Vapa on ehdolla kolmessa eri kategoriassa Mehiläisen ja Kulta Katriinan kanssa tehdyillä töillä ja John Brown Media Stockmannille tehdyllä Stockmann Magazinella.

Vapalta ja Mehiläiseltä ehdolla on kaksi työtä. Lasten Mehiläisen asiakkaille suunnattu Lapsuuden tekijät -konsepti on ehdolla kategoriassa Best annual always on. Konsepti ja uusi strategia mahdollistivat siirtymisen kampanjamaisesta tekemisestä jatkuvaan, ketterään, ajassa ja asiakkaiden arjessa kiinni olevaan markkinointiviestintään erityisesti digitaalisissa kanavissa. Lapsuuden tekijät palkittiin keväällä 2019 MTL Comms Awardseissa Terveys ja lifestyle -kategorian parhaana työnä.

Best use of imagery -kategoriassa finaaliin pääsi Felicitas Mehiläisen Henkilökohtuisesti- työ. Konsepti pureutuu lapsettomuuden ympärillä käytävään keskusteluun. Kuvamaailma näyttää arkisia tilanteita, joissa ihmisiltä kysytään lasten hankinnasta – pikaisessa kohtaamisessa liikenteessä, keskusteluhetkessä kahvikuppien äärellä ja jopa omassa kodissa – ja millaisia ajatuksia lapsettoman mielessä tällaisina hetkinä voi olla.

Kolmas listalle päässyt Vapan työ on Kulta Katriinalle tehty Kaupunkilaisen kahvikulttuurin puolesta -konsepti, joka on ehdolla Best Use of Social Media for B2C -kategoriassa. Vanhanaikaiseksi moitittu brändi haluttiin tuoda tähän päivään, ja sosiaalisen median sisällöt ottavat kantaa polttaviin kysymyksiin, kuten tasa-arvoon ja diversiteettiin. Kulta Katriinan läsnäolo sosiaalisessa mediassa tuli keväällä tutuksi erityisesti Lesbokahvit-kohun myötä. Lesbokahvit sai laajasti mediajulkisuutta ja nousi viraali-ilmiöksi.

Vapa oli CMA:n shortlistalla myös viime vuonna. Silloin ehdolla olivat Fazer Geishan sosiaalisen median jatkuva tekeminen sekä Vetcaren tuotelanseeraus.

John Brown Median Stockmann Magazine on tänä vuonna ehdolla kolmessa kategoriassa: Best Consumer, Best Use of Imagery and Designer of the Year. John Brown Media ja Stockmann Magazine palkittiin CMA:ssa viime vuonna kahdessa kategoriassa.

Lue lisää: Stockmannin sisältömarkkinointi pokkasi kaksi palkintoa kansainvälisessä CMA-kilpailussa: "Hienoa työtä ikonisen brändin modernisoinnissa"

Content Marketing Awards järjestetään vuosittain Lontoossa. Voittajat julkistetaan marraskuussa.