Vappu Aura on nimitetty Teoston viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi eilisestä maanantaista alkaen. Hän siirtyi Teostoon markkinointitoimisto Avidly n viestintä- ja PR- palveluista vastaavan johtajan paikalta.

Auralla on lähes kahdenkymmenen vuoden kokemus monipuolisista viestinnän ja markkinoinnin tehtävistä. Ennen Avidlyä hän on toiminut muun muassa Ilmarisen markkinointi- ja viestintäjohtajana. Koulutukseltaan Aura on valtiotieteiden maisteri.

Työssään Aura vastaa Teoston ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä, Teoston palveluiden markkinoinnista sekä edunvalvonnan johtamisesta kotimaassa ja kansainvälisesti. Teosto on hänen mukaansa mielenkiintoisessa murrosvaiheessa, joka tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia.

”Markkinarajojen hämärtyessä ja valinnanmahdollisuuksien lisääntyessä asiakaskokemuksen merkitys kasvaa. Tämä luo uudenlaista tarvetta viestiä Teoston toiminnasta ja palveluista sekä musiikintekijöille että käyttäjille. On hienoa päästä tekemään töitä suomalaisen musiikin ja luovan työn edellytysten vahvistamiseksi”, Aura sanoo tiedotteessa.

Tuoreen strategiansa mukaisesti Teosto haluaa tarjota uuden tason tekijänoikeuspalveluita asiakkailleen eli suomalaisille musiikintekijöille ja musiikin käyttäjille. Tässä laadukkaalla viestinnällä ja suhdetoiminnalla on merkittävä rooli.

”Vapulla on modernia markkinointiviestinnän osaamista, joka hyödyttää Teostoa voimakkaasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Viestintä- ja brändikokemuksen lisäksi hän on erinomainen verkostoituja ja omaa kokemusta myös yhteiskuntasuhteista, joita hoidamme jatkossa entistä avoimemmin ja vuorovaikutteisemmin”, sanoo Teoston toimitusjohtaja Risto Salminen .

Aura raportoi työssään toimitusjohtaja Salmiselle ja on Teoston johtoryhmän jäsen.

Teosto edustaa 33 000:ta kotimaista ja noin kolmea miljoonaa ulkomaista säveltäjää, sanoittajaa, sovittajaa ja musiikin kustantajaa. Teosto keräsi vuonna 2018 musiikintekijöille ja -kustantajille musiikinkäyttökorvauksia 61,2 miljoonaa euroa.