Startupit

M&M 17.5.2017 13:34 päivitetty 17.5.2017 13:42

Vastuullisen markkinoinnin digitalisoiva sovellus keräsi yli puolen miljoonan euron rahoituksen

DOOG-sovelluksen avulla kuluttajat voivat lahjoittaa yritysten antamia varoja eri hyväntekeväisyyskohteisiin.

Impaktia on kerännyt yli 500 000 euron rahoituksen DOOG-sovellukselleen. Yritys kertoo, että sovellus digitalisoi vastuullisen markkinoinnin siten, että yritykset muuntavat osan markkinointibudjetistaan hyväntekeväisyysvaluutaksi kuluttajien käyttöön. Kuluttajat voivat ladata tätä valuuttaa yrityksen mainoksista ja lahjoittaa sitä valitsemiinsa hyväntekeväisyyskohteisiin.

Sovelluksen keksijä ja yrityksen toimitusjohtaja Ying Zhun mukaan kuluttajat pääsevät tekemään hyvää sovelluksen avulla ilman omien rahojensa käyttämistä. Zhun mukaan myös järjestöt saavat kerättyä kustannustehokkaasti enemmän lahjoituksia toiminnalleen.

"Me uskomme, että nykyistä toimintatapaa on hyvä haastaa uudella konseptilla, jossa kuluttajat, yritykset ja järjestöt kaikki toimivat yhdessä. Haluamme luoda vastuullisen markkinoinnin kanavan, josta kaikki hyötyvät", Ying Zhu kertoo tiedotteessa.

Ulkomailta ja Suomesta kerätty seed-rahoitus käytetään sovelluksen kehittämiseen sekä lanseeraukseen Suomessa. Yrityksellä on kuitenkin suunnitelmissa laajentua myös kansainvälisille markkinoille. DOOG-sovellus on tällä hetkellä kehitysvaiheessa.

”DOOG parantaa mainonnan tehoa vahvistaen samalla yritysten vastuullisuuskuvaa. Tämä on todellinen win-win-win-ratkaisu kaikille osapuolille”, kertoo yrityksen osakas ja luova johtaja Samuli Justén.