Kampanjat

M&M 8.4.2016 14:08 päivitetty 25.7.2016 08:24

Vastuullisia kesäduuneja jälleen tarjolla nuorille - "Ennätyksellinen osallistujamäärä"

Kuudennen kerran järjestettävässä kampanjassa on mukana yli 300 työnantajaa. Nuorille työpaikkoja on tarjolla yli 50 000.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja järjestetään tänä vuonna kuudennen kerran. Kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille kesätöitä ja hoitamaan työhön liittyvät asiat mallikkaasti. Nuorten työllistäminen on työnantajille myös konkreettinen tapa osoittaa yhteiskuntavastuutaan.

Tänä vuonna kampanjassa on mukana ennätykselliset yli 300 työnantajaa, jotka tarjoavat yli 50 000 kesätyöpaikkaa.

"Ennätyksellinen osallistujamäärä osoittaa, että tiukasta taloustilanteesta huolimatta yritykset ja yhteisöt haluavat kantaa vastuunsa nuorista. Ensimmäiset hyvät työkokemukset ovat nuorille korvaamattoman tärkeitä ja yhä useammat työnantajat ovat valmiita niitä tarjoamaan", kertoo Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjan suojelija, Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio tiedotteessa.

Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjan järjestävät Taloudellinen tiedotustoimisto TAT, T-Media, Sonera, Nokia, RAY ja Oikotie Työpaikat.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen vastuullisen kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka, kirjallinen työsopimus ja -todistus.

"Tärkeintä on, että nuoret saavat hyviä kesätyökokemuksia, joskin haluamme samalla auttaa myös työnantajia hyödyntämään nuorten osaamista paremmin", kertoo kampanjan projektijohtaja Päivi Salminen-Kultanen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö