Mainonta

Laura Kukkonen 10.7. 11:13

Vauvat jäivät syrjään – vesibrändi Evian tavoittelee millenniaaleja

Colourbox
Evian on saanut uusia kilpailijoita vesimarkkinoilla.

Vesibrändi Evian on uudistanut markkinointiaan Yhdysvaltain markkinoilla.

Merkittävä muutos Evianin markkinoinnissa on vauvojen jättäminen syrjään. Vauvat ovat esiintyneet Evianin mainonnassa jo vuosikymmenen, mutta brändi hakee uutta suuntaa ja vahvempaa paikkaa kilpaillulla markkinalla aikuisten mainoskasvojen avulla.

Vielä ei ole tiedossa, poistuvatko rullaluistelevat ja tanssahtelevat vauvat kokonaan Evianin kansainvälisestä markkinoinnista, mutta Amerikassa ne on nyt korvattu Maria Sharapovalla, Madison Keysillä ja Luka Sabbatilla.

Tuoreen I Wanna #Liveyoung -kampanjan on suunnitellut digitoimisto AKQA. Evianin päätoimistona kuitenkin jatkaa BETC Paris.

Evianin mukaan kampanja "esittelee jokaisen brändilähettilään erilaisia intohimojen ja kiinnostuksen kohteita sekä lahjakkuutta, ja perustuu universaaleihin insighteihin millenniaaliyleisöistä". Kampanja on jatkoa vuonna 2009 lanseeratulle Live young -markkinointikonseptille.

Tennistähdet Sharapova ja Keys eivät esiinny mainonnassa urheiluvaatteissa. Sharapovalla on I Wanna Be Bold -mainoksessa yllään musta nahkatakki ja Keys esiintyy I Wanna Be Fearless -mainoksessa oransseihin haalarihousuihin pukeutuneena.

The Drumin mukaan kampanja alkaa ensi viikolla ulkomainonnalla Los Angelesissa ja New Yorkissa. Sosiaalisessa mediassa Evian tekee yhteistyötä vaikuttajien kanssa, jotka jakavat omia I Wanna -tarinoitaan omissa kanavissaan. Lisäksi kampanjaan kuuluu tapahtumia.

"Haastoimme itsemme löytämään uutta läpimurtoa luovuudessa – sellaista pöhinää aiheuttavaa, merkityksellistä luovaa ideaa, joista Evian on aina ollut tunnettu", Evianin Pohjois-Amerikan markkinoinnista vastaava Olivia Sanchez sanoo yhtiön tiedotteessa.

Sanchez kertoo AdAgelle, että Evianin oli löydettävä uusi viesti pysyäkseen relevanttina markkinassa, johon tulee koko ajan enemmän premium-vesibrändejä.

BETC Paris suunnitteli Evianille ensimmäisen vauvamainoksen vuonna 1998. Vuonna 2009 julkaistu Roller Babies -mainos keräsi puolessa vuodessa 45 miljoonaa katselukertaa YouTubessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö