Sponsorointi

Aleksi Ylä-Anttila 17.6. 12:33 päivitetty 17.6. 13:55

Veikkaus hyppäsi ENCE Esportsin kelkkaan: "Päätimme vastata tähän kiinnostukseen"

Veikkaus / Ence Esports
ENCE on nuorista suomalaisista koostuva kilpapelaamiseen keskittyvä joukkue, joka on niittänyt menestystä maailmalla.

Veikkaus on solminut merkittävän yhteistyösopimuksen Suomen kansainvälisesti tunnetuimman ja menestyneimmän e-urheilun organisaation ENCE Esportsin kanssa.

Veikkauksen brändi- ja markkinointijohtaja Suvituuli Tuukkanen kertoo, että e-urheilu ja e-urheiluun liittyvä vedonlyönti on ollut valtavassa kasvussa viime vuosina. Veikkaus on lisäksi huomannut, että erityisesti ENCEn pelit ovat kiinnostaneet yrityksen asiakkaita.

"Teimme e-urheilua vedonlyönnissä pelanneille asiakkaillemme myös asiakastutkimuksen, josta selvisi, että yli 80 prosenttia oli kiinnostunut huippujoukkueista. Päätimme vastata tähän kiinnostukseen, sillä kohderyhmä on myös strategiamme ytimessä."

"E-urheilu on lisäksi suosituin laji 18-29-vuotiaiden keskuudessa ja ohitti tänä vuonna kiinnostuksessa jopa jääkiekon. ENCE kanavineen tavoittaa laajat e-urheilusta kiinnostuneet kohderyhmät ja ne ovat valtaosin Suomesta. Valinta oli näin ollen luonnollinen", Tuukkanen perustelee alkanutta yhteistyötä.

ENCE on ollut viimeisten kuukausien aikana kansainvälisen menestyksensä kautta erittäin puhuttu ryhmä niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Sen ympärille on rakentunut ilmiö, joka paisuu koko ajan.

ENCEn toimitusjohtaja Mika Kuusisto on erittäin tyytyväinen, että neuvottelut Veikkauksen kanssa saatiin maaliin molempia osapuolisia palvelevalla tavalla.

"ENCE on suomalaisista e-urheilijoista koostuva joukkue, joka on noussut omin sinivalkoisin voimin maailman huipulle. Meille on valtavan hienoa, että pääsemme nyt edistämään suomalaista esportsia vahvoilla suomalaisilla arvoilla varustetun Veikkauksen kanssa. Siksi olemme tästä yhteistyöstä erityisen innoissamme", Kuusisto kommentoi tiedotteessa.

Suvituuli Tuukkanen kertoo, että yhteistyön tavoitteena tukea Veikkauksen brändin kiinnostavuutta ja sitä kautta varmistaa, että Veikkaus säilyy peliyhtiöistä ensisijaisena valintana.

"Yhteistyössä haluamme tarjota asiakkaillemme sisältöjä sekä mahdollisuuksia elämyksiin. Käynnistimme juuri asiakaskilpailun, jossa voi voittaa matkan ENCE:n seuraavaan suureen turnaukseen Kölniin. Reissulla pääsee tapaamaan ENCE:n pelaajia ja osa matkasta taitetaan heidän kanssaan samalla koneella. Lisäksi tulemme panostamaan paljon brändilliseen yhteistyöhön eri kanavissa", Tuukkanen kertoo.

Veikkaus tahtoo kulkea e-urheilun eturivissä myös tuotekehityksessä. Yrityksen pääkonttorilla järjestettiin toukokuussa Innovation Challenge Week, jossa valikoitu startupyritysten joukko ympäri maailmaa ideoi uusia esportsiin linkittyviä innovaatioita.

Samaan aikaan Veikkaus keräsi asiakaspaneelin kautta erilaista tietoa e-urheiluun liittyen. Suurin kiinnostus kohdistuu esportsin huippujoukkueisiin, vedonlyöntiin sekä pelaamiseen yhdessä kavereiden kanssa.

"Lisäksi melkein puolet vastanneista sanoi, että he tahtovat kehittyä itse pelaajina. Toivottiin myös lisää suomalaisuutta ja erilaista tilastotietoa pelikohteista ja turnauksista. Tuon palautteen pohjalta lähdemme nyt luomaan parempaa palvelua suomalaisille yhdessä ENCEn kanssa", sanoo Veikkauksen uudesta liiketoiminnasta ja innovaatioista vastaava johtaja Heidi Ioannidou.

Onko kyse nimenomaan siitä, että tämä on väylä tavoittaa nuorten miesten haastava kohderyhmä, Suvituuli Tuukkanen?

"Meillä tuo kohderyhmä on hyvin aktiivisena esports-vedonlyönnissä ja tavoitamme heidät hyvin tämän yhteistyön kautta. Pystymme nyt myös tarjoamaan heille lisää sisältöjä yhdessä ENCEn kanssa", Tuukkanen kommentoi.

Sponsorointiyhteistyö on tyypillisesti liikesalaisuus, joka ei ole julkista tietoa. Näin ollen osapuolet eivät julkista sopimuksen taloudellista arvoa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö