Monet suuret urheiluliigat, kuten jääkiekon Liiga, sisäpeliliigat ja kaikki eurooppalaiset jalkapalloliigat, ovat aloittamassa kautensa syksyllä. Veikkaus huomioi tällä viikolla alkavalla kampanjallaan urheilufanien ilon uuden kauden alkamisesta. Kampanjan teemana on ”värit heräävät elämään”.

Kampanjan mainosvideon on ohjannut Pekka Hara, tuottanut Otto Tuotanto ja suunnitellut Miltton Creative. Vieossa kuvataan kannattajien symbolista matkaa pimeästä valoon. Kuvauspaikkoina oli monta ikonista urheilupaikkaa Hyvinkään Pihkalasta Oulun Raksilaan ja Helsingin jäähallilta Kuopion Puijolle.

Mainoksen taustalla soi M. A. Nummisen vuonna 1971 levyttämä Kotiharjun päällä -kappale.

Kampanja näkyy syys–lokakuussa television lisäksi muun muassa erikseen jokaisen Liiga-joukkueen värejä tunnustavina printtimainoksina, interaktiivisina display-mainoksina sekä teksti-tv:ssä.

”Tämä kampanja on oodi urheilufaneille. Fanien slangissa värillä ei tarkoiteta mitä tahansa asiaa. Halusimme tuoda esiin sen voimakkaan tunteen, mikä syntyy, kun saa pukeutua taas pitkän tauon jälkeen oman seuran rakkaisiin väreihin. Halusimme tuoda iloa ja tehdä positiivisen kampanjan niille lukuisille kannattajille, jotka odottavat uutta kautta joka kerta yhtä innokkaasti ja uskollisesti. Tämä tunne on lähes käsin kosketeltavaa”, kertoo Veikkauksen brändipäällikkö Sanna Pietiäinen tiedotteessa.

Veikkaus kertoo, että mainoksen kuvauksissa toteutettiin tiukkaa koronaohjeistusta.

”Poistimme filmistä kaikki joukkokohtaukset, ja urheiluareenoille kutsuttiin vain yksi kannattaja kerrallaan. Siltikin toteutus onnistuu välittämään kaiken oleellisen kannattajien tunteista”, Pietiäinen kertoo.

Veikkausliiga käynnistää Telian kanssa e-urheilusarjan

Veikkaus pesee kiivaasti käsiään Jokereista: ”Kun sopimusta ei ole, ei logojakaan näy”