15.2.2002 08:40 päivitetty 4.2.2016 10:06

Veikon Kone haastaa jätit

Veikon Koneen, Tampereen Sähkötason ja Turun Konemyynnin uusi kodinteknologiaan erikoistunut yhteenliittymä on valinnut mielikuvansa rakentajaksi mainostoimisto TBWA\PHS:n, joka rakensi Veikon Koneen menestystarinaa 1980- ja 1990-lukujen taitteessa.

Auriana tunnetun LSP-konsernin omistamat ja Expert-ketjuun kuuluvat kodinkoneliikkeet toimivat aiemmin rintarinnan McCann Helsingin kanssa. Veikon Koneen ja Tampereen Sähkötason toimitusjohtaja Esa Ranta-aho sanoo, että McCannn osallistui lähinnä kolmikolle rakennetun Systeemi-kanta-asiakasjärjestelmän visualisointiin (M&M 37/2001).

— Vaikka paikalliset brandimme pysyvät ennallaan, TBWA \ PHS rakentaa nyt meille yhtenäistä imagomainontaa.

Ranta-aho korostaa, että kodinkonemarkkinoiden murros on haastava kilpailutilanne.

— Uskomme, että PHS auttaa meitä erottumaan eduksemme.

Voimaa perinteestä

Ranta-ahon mukaan pitkät paikalliset historiat, yli sukupolvien ulottuvat asiakassuhteet ja henkilöstön palveluosaaminen ovat vankka kilpailuetu.

Veikon Kone, Tampereen Sähkötaso ja Turun Konemyynti pysyvät jatkossakin Expert-ketjun jäseniä.

— Expert on 140 kauppiaan omistama ketju, joka tekee jatkossakin yhteistyötä niin markkinoinnin, valikoimien kuin vuosisopimusten suhteen, Ranta-aho kertoo.

Veikon Koneella, Tampereen Sähkötasolla ja Turun Konemyynnillä on yhteensä 19 liikettä. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2001 noin 55 miljoonaa euroa.

Yhteenliittymän takana olevan LSP-konsernin keskeisiä yhtiöitä ovat Loimaan Seudun Puhelin Oy ja sen tytäryhtiö Turun Puhelin Oy.

Kaappo Karvala

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö